Снимка: dittoandco.com

Мотивираният служител е най-продуктивният служител. Ето защо задължение на всеки ръководител е да запази вдъхновението и мотивацията на своите подчинени. По този начин работещите ще се чувстват спокойни и удовлетворени от работата си, а работодателите ще се радват на успехите на компанията, която управляват.

Днес все повече фирми залагат на уравнението „по-малко служители=по-голям резултат“. За тази цел са необходими ярки, енергични и иновативни служители. Съществуват различни типове личности, които като шефове е добре да познавате. Спрямо тях вие трябва да определяте своята мотивираща стратегия.

Според някои психолози парите не са най-големият мотиватор за служителите. Това са всъщност добрите показатели като автономност, възможност за изява и подкрепа на идеите. Голяма част от работещите искат да бъдат в ролята на играчи, а не на пионки. Добрият шеф трябва да знае, че мотивацията на служителите е комбинация между паричната и духовна удовлетвореност.

Все пак всеки човек е различен и дадена стратегия, която работи успешно при един, може да не даде същите резултати при друг. Затова трябва да познавате мисленето на всеки ваш подчинен и да намерите верния подход към него. Единствено по този начин ще може да мотивирате успешно и дълготрайно.

Ето няколко насоки относно типовете служители:

1. Аналитичният тип човек иска да знае, че даден проект е ценен и че неговата работа е от значение за успеха му. Този тип хора се нуждаят от лидер, който да ги превъзхожда в някоя област и от чийто професионализъм да се учат. Аналитичният тип човек предпочита материалното възнаграждение, което е съотносимо спрямо неговото постижение. С други думи, ако такъв тип човек направи 80% от работата по даден проект, той определено няма да е доволен, ако възнаградите всички участващи по равно.

2. Хората, които по природа са „структурни“, искат да знаят, че работата им помага за напредъка на компанията. Те предпочитат да имат един лидер, който да бъде организиран, компетентен и детайлен. Този тип хора обичат да комуникират по електронен път, така че похвалите по електронната поща например са задължителни.

3. Социалните хора искат да се чувстват лично оценени, както и работата им по всяка задача. Те са предани на лидер, който вярва в способностите им. Социалните хора предпочитат да бъдат възнаградени лице в лице с жест, който идва от сърцето. Ако нямате възможност да се срещнете лично със социален тип човек, напишете му похвалата ръкописно.

4. Иновативните служители са особено съпричастни към дадена кауза. За тях цялостната картина е по-важна, отколкото даден човек, който ги ръководи. Иновативният служител обича да бъде възнаграждаван с нещо нестандартно, така че използвайте своето въображение.

Останалото ще прочетете в Tialoto.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase