Снимка: sxc.hu

Клиентите са хора, което означава, че и те си играят с истината. Те често пробутват различни лъжи на продавачите, с които всъщност се надяват да стимулират и убедят отсрещната страна да им продаде нещо добро. Вижте кои са най-честите измами, които купувачите прилагат на своите продавачи:

1. "Ние сме напълно доволни от сегашния ни доставчик."

Без значение колко много даден клиент се кълне, че е "доволен и обича" настоящия си доставчик, той винаги е готов да разгледа по-добра оферта, ако му предложите такава. Ако вие сте продавачът, вашата работа е да намерите начин да обясните на евентуалния си бъдещ клиент, защо сте по-добрата алтернатива.

2. "Ние не разполагаме с бюджет за това."

Освен ако потенциалният ви клиент действително не е пред фалит, то това негово извинение означава по-скоро, че има проекти с по-висок приоритет и точно сега не му се харчат пари за вашите стоки/услуги. Вашата работа е да му обясните защо продуктът ви трябва да е от първостепенно значение за него и да намери дупка в бюджета си, така че да го купи.

3. "Аз съм единственият, който взима решения, и отговорът ми е - не."

Това обикновено е вид самозалъгване. Във всяко семейство има поне двама души, които могат да вземат решение, а в големите компании, решенията са винаги с консенсус. Вашата работа е да откриете и да продадете продукта си на най-заинтересованата страна/индивид.

4. "Пратете ми информацията и аз ще я прочета."

По този начин клиентите всъщност казват по деликатен начин, че са прекалено заети, за да си губят времето с вас. Най-добре е да се съгласите да им изпратите информацията по-късно, но да поискате нещо в замяна. Например да попитате какви са приоритетите им в тази област, да им поискате съвети, да им направите кратка анкета и т.н. По-този начин вие ще поддържате разговора си с тях достатъчно дълго, за да ги накарате отново да чуят какво точно продавате.

Останалото прочетете в Tialoto.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase