Ричард Брансън е пример за успешен бизнесмен със състояние от няколко милиарда британски лири; Снимка: Reuters
fallback

Както се казва - без клиенти няма бизнес, без бизнес няма печалби. Лошият икономически климат и конкуренцията принуждават много фирми да съобразяват все повече своята политика с желанието на клиентите си. Тази стратегия обаче не се постига толкова лесно. Клиентите са разнородни и техните изисквания не са едни и същи. Въпреки това всички мениджъри трябва да се научат да предвиждат желанията на потребителите, ако искат компанията им да бъде във възход. Ето няколко причини:

- В момента голяма част от клиентите са станали по-недоверчиви и мнителни, отколкото преди. Особено силно това се чувства при институции, чиято репутация страда от финансовата криза. Това са: банкиране, фармацевтика, енергетика, медии и други. Дори вашата фирма да няма нищо общо с някоя от тези области, ефектът е видим за всички.

- Сега потребителите разполагат с най-много власт, която произтича от социалните мрежи, онлайн пазаруването и неограничения избор от продукти и услуги. Влиянието на интернет прави по-трудна преценката върху клиентите, тъй като прекият контакт с тях се губи.

- Икономическата несигурност обърква клиентите и те се интересуват по-малко от продукти и повече от гъвкави, адаптивни решения.

За да се доближите и до най-взискателните си клиенти, трябва да влезете в техните глави. Ето как може да направите това:

1. Обуйте обувките на вашите клиенти. Погледнете отвъд основния си бизнес и разберете каква е пълната гама от избори на потребителите. Наблюдавайте цялата система от доставчици, партньори и така нататък. Това упражнение ще задълбочи вашето разбиране за конкуренция и ще ви помогне да предвиждате по-добре своите ходове.

2. Учете се заедно със своите клиенти. Американската корпорация General Electric покани своите най-добри клиенти да присъстват на семинар за лидерство и иновации в Китай заедно с местните ръководители и мениджъри. По този начин хората на ръководни постове във фирмата започнали да разбират по-добре мисленето на своите китайски колеги, както и да имат по-голямо влияние върху него.

Останалото прочетете в Tialoto.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

2

Проститутка

преди 10 години

До сега не съм грешала в налучкването на желанията на моите клиенти! Какъв е шанса да съм гадателка?

1

Спрете се

преди 10 години

Дрън дрън кой е тоя мазняк на снимката? Стига сте ни налагали американските простотии!

fallback