Снимка: sxc.hu

Казват, че мъдростта идва с опита, а опитът идва от грешките. Ако следвате тази логика, значи вие може да научите най-добрите бизнес уроци от най-големите провали. Винаги е по-добре да се учите от грешките на другите, отколкото от своите. А и да не забравяме,че крахът в бизнеса наистина струва скъпо.

Ето и кои са най-големите бизнес неуспехи в света:

1. Не позволявайте на егото ви да повлияе на трезвата ви преценка

След значителни финансови, емоционални и психологически инвестиции на един лидер може да му бъде ужасно трудно да се откаже. През 2006 година News Corp. похарчи 580 милиона долара, опитвайки се да поддържа MySpace на нивото на гиганта Facebook. В крайна сметка компанията беше продадена за 34 милиона долара. Идеята за първото място обсебва много лидери, но истинското мъдро решение да знаят кога да се откажат.

2. Не забравяйте, че никой не иска „най-ефикасната цигара на света“

Рей Джей Рейнолдс вложил един милиард долара, за да създаде цигарите Premier. При тях се използвала сложна система, която прави цигарите по-малко токсични за пушачите. Хората, които пушат, обаче не харесали Premier, защото вкусът ѝ бил странен и се вдишвала по-трудно. Въпреки революционната си идея Рейнолдс не пожънал успех. Лидерите трябва да се научат да не правят предложения на клиентите, а да се съобразяват с техните желания.

3. Научете се да казвате „не“ на бързите и лесни пари

Главният изпълнителен директор на LA Gear разраснал компанията си, като продажбите ѝ скочили от 11 милиона долара до 820 милиона долара само за четири години. Компанията се фокусирала върху уникални модерни обувки. Скоро обаче фирмата започнала да запада, тъй като продавала излишното количество продукти с големи намаления, като по този начин реномето на марката се сринало.

Също така компанията се опитала да инвестира извън основната си компетентност и се насочила към баскетболни обувки. Изпълнителният директор не можел да откаже бързите и лесни пари и платил цената за това. Способността на един лидер да казва „не“ е едно от най-важните му качества.

4. Не позволявайте на други компании да определят вашата стратегия

Coke е въвлечена в един от най-големите бизнес провали на всички времена от Pepsi. „Проектът Канзъс“, който се превърна в New Coke, бе предизвикан от Pepsi Challenge, определящо содата като избора на новото поколение. Притеснени, че Pepsi ще завземе пазара, Coke променят своя вкус и формула. Този гаф се определя като една от най-големите бизнес грешки на всички времена. Лидерите трябва да се научат да следват своите стратегии и да не се подвеждат по конкуренцията.

Останалото прочетете в Tialoto.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase