Снимка: sxc.hu
fallback

Според скорошно проучване хората, които работят средно по 45 часа седмично, всъщност работят едва 28 часа, защото останалите 17 часа те са непродуктивни.

Ясно е, че хората не са роботи и няма как да бъдат напълно съсредоточени в работата си през цялото време, но все пак какво може да се направи, за да се ограничи отвличането на вниманието им?

Ако сте в ролята на работодателя и не искате бизнесът ви да пострада, първото нещо, което трябва да направите, е да разберете с какво се занимават служителите ви най-често по време на работа. След това вече идва време, в което да помислите как да се справите с проблема.

Ето и кои са петте най-често срещани причини за отвличане на вниманието на работещите:

1. Интернет

Тук едва ли има място за съмнение, че именно интернет е първенецът. Един от най-посещаваните сайтове в интернет е Facebook. 77% от работещите, които имат профил в социалната мрежа, са влизали или влизат там по време на работа.

Служителите проверяват много често и личната си електронна поща, с което също губят ценно работно време. Следващото популярно място в интернет са форумите.

Не на последно място е и онлайн пазаруването. Служителите предпочитат да пропуснат разходката до търговския център и да спестят от извънработното си време, като пазаруват по време на работа.

Как може да се справите с проблема: Ограничете достъпа до социалните мрежи и други „изкушаващи“ сайтове. Ако обаче фирмата ви се рекламира в социалните мрежи, ще трябва да се задоволите само с ограничаване на времето, което служителите могат да прекарват в тези сайтове.

2. Порно

Да, порно! Според Nielsen Online една четвърт от служителите признават, че гледат или някога са гледали порно по време на работа. Статистиката се подкрепя и от порно индустрията, която потвърждава, че 70% от трафика ѝ е в рамките на работния ден.

Как може да се справите с проблема: Запишете изрично в договорите на служителите, че се забранява достъпът до порно сайтове. Нека те разберат, че няма такова нещо като неприкосновеност на личния живот по време на работа и че компютрите им могат да бъдат следени. И накрая може да инсталирате софтуер, който да блокира достъпа до порно сайтове от служебните компютри.

3. Спане по време на работа

Парадоксалното в случая е, че колкото повече работа изисква фирмата от служителите си, толкова повече се увеличава броят на заспиващите. Колкото и да са уморени служителите обаче, ленивият им вид по време на бизнес среща определено не говори добре за фирмата ви.

Как може да се справите с проблема: В САЩ вече има компании, които предоставят възможност на служителите си за дрямка по време на работа. Тяхната теория е, че отпочиналият служител е по-продуктивен. Единствената опасност тук е да не се превърне 20-минутната дрямка в двучасова. Трябва да определите граници.

Останалото прочетете в Tialoto.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

76

3

преди 12 години

Фирми без шефове и без правила. Друго не признавам.

75

Анонимен

преди 12 години

правят секс с колежки....

74

:)

преди 12 години

Лично аз мисля да отида в Англия и след това да си отворя заведения за бърза храна , ако не стане в големия град , мисля в малкия , няма да се блъскам насила в ада , Я.Е,разбира се ще отида в Англия , след като минат Олимпийските игри , където ще умрат доста хора

fallback