Снимка: sxc.hu

Според скорошно проучване хората, които работят средно по 45 часа седмично, всъщност работят едва 28 часа, защото останалите 17 часа те са непродуктивни.

Ясно е, че хората не са роботи и няма как да бъдат напълно съсредоточени в работата си през цялото време, но все пак какво може да се направи, за да се ограничи отвличането на вниманието им?

Ако сте в ролята на работодателя и не искате бизнесът ви да пострада, първото нещо, което трябва да направите, е да разберете с какво се занимават служителите ви най-често по време на работа. След това вече идва време, в което да помислите как да се справите с проблема.

Ето и кои са петте най-често срещани причини за отвличане на вниманието на работещите:

1. Интернет

Тук едва ли има място за съмнение, че именно интернет е първенецът. Един от най-посещаваните сайтове в интернет е Facebook. 77% от работещите, които имат профил в социалната мрежа, са влизали или влизат там по време на работа.

Служителите проверяват много често и личната си електронна поща, с което също губят ценно работно време. Следващото популярно място в интернет са форумите.

Не на последно място е и онлайн пазаруването. Служителите предпочитат да пропуснат разходката до търговския център и да спестят от извънработното си време, като пазаруват по време на работа.

Как може да се справите с проблема: Ограничете достъпа до социалните мрежи и други „изкушаващи“ сайтове. Ако обаче фирмата ви се рекламира в социалните мрежи, ще трябва да се задоволите само с ограничаване на времето, което служителите могат да прекарват в тези сайтове.

2. Порно

Да, порно! Според Nielsen Online една четвърт от служителите признават, че гледат или някога са гледали порно по време на работа. Статистиката се подкрепя и от порно индустрията, която потвърждава, че 70% от трафика ѝ е в рамките на работния ден.

Как може да се справите с проблема: Запишете изрично в договорите на служителите, че се забранява достъпът до порно сайтове. Нека те разберат, че няма такова нещо като неприкосновеност на личния живот по време на работа и че компютрите им могат да бъдат следени. И накрая може да инсталирате софтуер, който да блокира достъпа до порно сайтове от служебните компютри.

3. Спане по време на работа

Парадоксалното в случая е, че колкото повече работа изисква фирмата от служителите си, толкова повече се увеличава броят на заспиващите. Колкото и да са уморени служителите обаче, ленивият им вид по време на бизнес среща определено не говори добре за фирмата ви.

Как може да се справите с проблема: В САЩ вече има компании, които предоставят възможност на служителите си за дрямка по време на работа. Тяхната теория е, че отпочиналият служител е по-продуктивен. Единствената опасност тук е да не се превърне 20-минутната дрямка в двучасова. Трябва да определите граници.

Останалото прочетете в Tialoto.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase