Снимка: Reuters
fallback

Деловото общуване има своите непоколебими правила. Грешките в бизнес етикета водят до намалени резултати, а понякога направо до провалени сделки. Ето какво не бива да правим.
 
1. Убеждавайте, отстоявайте позиции
Убеждението се основава на влиянието върху събеседника с факти, доказателства и логически изводи. Не е приемливо да се опитате да въздействате с помощта на внушението, авторитета, вярата в собствената ви безгрешност и желанието да подчините другите на принципа „Правете като мен!“.
 
2. Признавайте грешките си
Бъдете готови да признаете грешките си. Репутацията ви няма да пострада от това. Не винаги вашето мнение и решение е правилното в дадена ситуация. Дайте шанс и на другите да знаят и могат.
 
3. Нито рано, нито късно
За делова среща бъдете точни – пристигайте на уреченото място нито много рано, нито закъснявайте. И в двата случая обърквате графика на бизнес партньора ви.
 
4. Пазете фирмените тайни
Не информирайте бизнес партньора си за резултати, процеси, планове, идеи на вашата компания, освен ако предварително не сте обсъдили това с колегите и началниците си. Не говорете повече от необходимото по предварително обмислената тема.
 
5. Умерена усмивка
Доброжелателността в деловото общуване е необходима, но не стигайте до фамилиарничене. Запазете уважителния и официалния тон. Усмихвайте се, но не прекалено. Доказано е, че хората се съгласяват със събеседници, които са приветливи.
 
Останалото прочетете в Az-jenata.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

8

Реалист

преди 11 години

До Анонимен 1:Аз разбирам, че дньес.бг е червения вестник и че неговите потребители са твърд пролетариат, и действително такива полезни статии ТУК не са нужни. Съгласявам се със забележката.

7

do 7

преди 11 години

Ami ako se naseresh v ofisa shte te zakliuchat tam i shte te pusnat sled kato si si izql "vcherashnata vecherq"

6

Гошо Тъпото

преди 11 години

До...бизнесмена Иво: Ако пръднеш в...тоалетна,извиняваш ли се на...някой;същото е и в...офиса.

fallback