Снимка: БГНЕС
fallback

"Луфтханза" (Deutsche Lufthansa) обяви рязко нарастване на нетната загуба до над 2 млрд. евро през първото тримесечие, след като коронавирусната пандемия засегна силно туристическия сектор по цял свят.

Oще по темата

Нетната загуба на немския авиопревозвач скочи с над 500% до 2,12 млрд. евро в началото на годината спрямо загуби за 342 млн. евро през първите три месеца на 2019 година, предава БНР.

Авиопревозвачът, който беше принуден да приземи почти цялата си флотилия от самолети в разгара на пандемията от коронавирус, потвърди загубата преди лихви и данъци в размер на 1,2 млрд. евро, която компанията отчете за пръв път през месец април.

В същото време приходите на "Луфтханза" се свиха през първото тримесечие с 18% до 6,44 млрд. евро спрямо 7,84 млрд. евро година по-рано.

Авиокомпанията очаква значителен спад на печалбата преди облагането с лихви и данъци през 2020 година спрямо 2 млрд. евро година по-рано. Тя обаче заяви, че търсенето се възстановява постепенно, но не може да бъде по-конкретна на фона на несигурността около пандемията Covid-19.

Във връзка със сериозните загуби надзорният съвет на "Луфтханза" одобри в началото на седмицата правителствена помощ в размер на 9 млрд. евро, в замяна на която обаче компанията е принудена да преотстъпи някои от ценните си места за кацане (слотове) на летищата на свои конкуренти.

Според плановете германското правителство ще вземе дял от 20% в авиокомпанията, който може да нарасне до 25% плюс една акция в случай на опит за поглъщане от друга компания, както и две места в нейния надзорния съвет.

"Глобалният въздушен трафик на практика спря през последните месеци. Това повлия на нашите тримесечни резултати в безпрецедентна степен", заяви главният изпълнителен директор на "Луфтханза" Карстен Спор.

"С оглед на много бавното възстановяване на търсенето, сега трябва да предприемем мащабни мерки за преструктуриране, за да противодействаме на това", допълни той.

Компанията Deutsche Lufthansa цели значително намаляване на разходите и засилване на програмите за преструктуриране на нейните поделения Austrian Airlines и Brusssels Airlines. По-нататъшни мерки биха могли да включват и евентуална продажба на отделни незначими бизнес поделения.

"Луфтханза" също така каза, че ликвидността на компанията към 31-ви март е била около 4,3 млрд. евро.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

Анонимен

преди 3 години

Държавен капитализъм.Добрите капиталисти вземат пример от лошите социалисти.Иначе мразят социализма.

9

Анонимен

преди 3 години

Както Асен обясни, това е просто една икономическа новина и никой не очаква да се направи нещо от някого от нас. В конкретния случай държавата желае да влезе в управлението на компанията и летищата на компанията. Летището в Мюнхен и Франкфурт се контролират изцяло от Луфтханза и те имат пълен монопол там, в следствие на което разбира се цените са завишени според тяхното желание. Мисля, че преотстъпването на лотове на конкуренти ще доведе до конкуренция и дългосрочен спад на цените на билетите.

8

Асен

преди 3 години

Да приятели, Луфтханза, а и не само, чакат България и българите да ги оправят, чакат някое златно находище. То ако не бяхме ние какво ли щяха да правят тези 7 млрд. хора по света, ако не сме ние да ги подкрепяме с нашите велики открития и нашите златни находища. Това е просто една икономическа новина, никой не чака вие да направите нещо. Между другото 99% от българите ще са много очудени, че по света никой не е чувал за нас, никой не знае за нашето жалко съществуване.

fallback