Снимка: Pixabay

Авиокомпанията "Боинг" все още търси потенциални пробелми с новите самолети „737 МАКС“, съобщи bTV. Публикация в „Ню Йорк таймс“ коментира евентуален дефект на окабеляването в опашката на самолета, който може да доведе до сериозна авария по време на полет.

Две смъртоносни авиокатастрофи се случиха през 2018 и 2019 г. с участието на самолет "737 МАКС" .

След двата инцидента стотици от самолетите на този модел бяха спряни от експлоатация по цял свят. Проведе се разследване, което установи, че има дефект в подобрения контрол на полета. Системата караше носа на самолета да се накланя надолу прекалено рязко.

Още по темата

Според статията в „Ню Йорк таймс“ инженери установили, че две важни вериги с кабели са били разположени прекалено близо една до друга в опашката на самолетите. Разположението на кабелите можело да доведе до късо съединение.

Все още не е уточнено дали подобен инцидент може да доведе до катастрофа.

Инженерите от компанията направили заявление пред журналисти, че проблемите с окабеляването не важът само за „737 МАКС“, нито пък за "Боинг". Поправката на този вид дефект би отнела от един до два часа на самолет.

„Тези проблеми са установени и вече работим по тях. Прекалено рано е да се спекулира дали те ще наложат промяна на дизайна на самолетите“, коментираха от „Боинг“.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase