Снимка: архив Reuters

Нидерландия ще смени официалното си лого от 1 януари, изоставяйки най-известната си емблема “Холандско лале”. Решението е на правителството, което одобри нов символ. Той ще се използва за представителни цели от бизнеса, посолствата, министерствата, университетите, както и в туризма и спорта.

Новият символ NL Nethrlands залага на традиционния оранжев цвят и запазва лалето, което е националното цвете, но заменя с “Нидерландия”, използваната от 25 г. “национална марка” Holland Tulip (холандско лале, б.а.).

Причината за решението е, че според правителството настоящото лого по-скоро разделя, вместо да приобщава гражданите. То е взаимствано от имената на две от 12-те холандски провинции - Южен Холанд и Северен Холанд, и не представлява цялата държава.

“Малко е странно да се популяризираш по света само с малка част от страната си - Холандия”, коментира говорител на правителството пред агенция Ефе.

Замяната на официалното лого е част от цялостна стратегия за развитие на туризма, която си поставя за цел да сложи край на огромните тълпи туристи, пристигащи с евтините полети, особено в Амстердам, като ги замени с по-устойчив модел.

Според очакванията до 10 г. броят на туристите в Нидерландия се очаква да достигне 30 милиона души годишно. При население на страната от 17 млн. жители, това ще застраши качеството на живот и равновесието на природата, се опасяват властите. Затова те смятат, че Нидерландия трябва да се пропагандира по света не само като туристическа дестинация, но и да се развива устойчиво. В момента холандската икономика е най-конкурентната в ЕС и четвърта по конкуретоспособност в света. Ето защо правителството планира да се представя по света с икономическите и технологичните си постижения, вместо да се показва само като туристическа възможност.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase