Снимка: Reuters, архив
fallback

Подобряването на условията за пешеходци, велосипедисти и обществения транспорт в германските градове получи нова подкрепа в края на миналата седмица със създаването нов алианс за "модерна мобилност", предаде ДПА.

Тъй като градското планиране в повечето населени места в Германия продължава да дава предимство на колите, дълго възхваляваният обрат в транспортната политика все още не е завзел толкова добри позиции, колкото поддръжниците му се надяват, пише БТА.

Новият алианс на федералното правителство, германските провинции, градове и местни общности ще търси решения на проблемите на градската среда.

Мобилността в градовете става по-разнообразна и трябва да бъде по-модерна и устойчива, посочи Маркус Леве, вицепрезидент на Асоциацията на германските градове.

Целта на сдружението е да накара повече хора да вървят пеша, да карат колело или да използват обществения транспорт, както и да се подобрят транспортните връзки с околоградските райони, допълни той.

Федералният министър на транспорта Андреас Шойер неотдавна заяви, че по пътищата трябва да бъде оставено повече място за велосипедистите.

Правителството увеличи бюджета за регионален обществен транспорт, отпускайки допълнителни 1,2 млрд. евро (1,3 млрд. долара) за нови автобусни и жп линии между 2020 и 2023 година. Така бюджетът достига общо 9,8 млн. евро.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

12

Тетка на тротинетка

преди 4 години

И общинарите да гласуват наредба, според която всички да ми правят път, когато се засиля от НДК към Женския пазар, стъпила на тротинетка!Аз съм 104-килограмова госпожа в чаровна възраст. Като напълня пазарските торби, ставаме 120 кг, пътуващи с тротинетката. Няма аз да ви заобикалям, вие ще ми правите път, защото като се засиля, ако връхлетя върху вас, Господ да ви е на помощ!

11

Анонимен

преди 4 години

Вместо да забранят тротинетките и велосипедите в градовете, те пак ще ги насърчават, а така въздуха става очевидно по-мръсен, заради по-големите задръствания. Не може да вземеш място за движение от автомобилите, да го дадеш на велосипедисти и сие, и да очакваш по-чист въздух с по-голямото задръстване, което си създал.

10

Анонимен

преди 4 години

А нощес едни "мобилни" крадци обраха от музея в Дрезден ценности за над 1 млрд ? !!! Ай,честито!

fallback