Снимка: Reuters, архив
fallback

Новите правила за чистотата на въздуха в големите градове в Белгия предвиждат скоро в страната да се движат само дизелови автомобили, произведени в последното десетилетие. Това сочат данни, представени в местни медии.

В Брюксел от миналата година е в сила забрана за движение на най-старите дизелови превозни средства (автомобили, автобуси и камиони), за които няма стандарт, или които са произведени по стандарт Евро 1. От тази година в столицата бе забранено движението на дизелови автомобили от стандарта Евро 2, както и на бензинови без стандарт или с Евро 1.

От началото на следващата година в града ще се движат само дизелови превозни средства по стандарт Евро 4 или по-нов. От 2022 г. за дизелите ще се изисква стандарт поне Евро 5, а от 2025 г. - поне Евро 6. След шест години се предвижда ограничаване на движението на бензинови автомобили от стандарт Евро 2.

Във Фландрия бе ограничено движението на превозни средства по двата най-стари стандарта, а във Валония мерки ще бъдат въведени от 2023 година. Общините имат свободата сами да предлагат и въвеждат зони с ограничения за движението на по-замърсяващи превозни средства. Спазването на забраните се следи с камери, способни да разпознават регистрационните табели и свързани със съответните бази данни.

Собствениците на "забранени" автомобили имат правото да влизат в зоните с ограничения в Брюксел до осем дни в годината и срещу билет от 35 евро на ден. На нарушителите се налага глоба от 350 евро, но за един автомобил не може да бъдат издавани повече от четири глоби годишно.

За да се избегнат повече неприятности, белгийските власти изпращат предварително писмени предупреждения на собствениците на автомобили, обхванати от новите мерки. Налагането на глоби започва три месеца след влизането в сила на поредните ограничения. Според властите въздействието на мерките е видимо, а по-засегнати са дизеловите двигатели, защото те цапат десет пъти повече. /БТА/

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

27

Анонимен

преди 4 години

Белгийците какво да ги мислим - имат пари, ще си купят нови автомобили... и ние да имахме пари, и ние щяхме да си купим. Те какво мислят? Че българина кара Голф 2-ка и Голф 3-ка, щото е някакъв мазохист ли?

26

Анонимен

преди 4 години

ала бала екология всичко е в интерес на авто индустрията. Усетиха се че автомобилите до 97 *** бяха вечни и няма кой да купува сегашните еднодневки.И друго има, броя автомобили в Белгия без евро или 1 и 2 са 6% , в Бг знаете ли колко са... 66%. Нека ги забранят и да видим кой ще купува горива кой ще пълни хазната с акциз и ДДС. И на каква цена ще ви продават литър бенцин дизел....

25

Анонимен

преди 4 години

Бензиновите харчат много повече, защото горят поне три пъти повече гориво.Ама кой ти гледа ...

fallback