Снимка: Reuters, архив
fallback

Анкара предложи представителите на турското малцинство в България и Западна Тракия да бъдат освободени от такси за университетско обучение в страната, предава Anadolu Agency.

Вицепремиерът Хакан Чавушоглу обяви решението, взето от Съвета за висше образование и Председателството на турските сродни общности в чужбина (YTB). „След като Министерството на националното образование подпише документа, той ще бъде изпратен за одобрение от кабинета“, поясни Чавушоглу.

Съгласно данни, представени от него, в момента в Турция се обучават 16 хил. чуждестранни студенти, а правителството иска да увеличи този брой чрез предоставяне на повече стипендии. Чавушоглу добави, че е роден и израснал в Западна Тракия и от името на турското правителство иска да работи за професионалното и икономическо развитие на хората в региона.

Западната част на Тракия в Гърция е дом на около 145 хил. турци, уточняват от агенцията. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

70

Анонимен

преди 6 години

До ор - част 3Така начинанието се забавило с няколко години. Най-после, с подписания на 1 октомври 1863 г. договор английската компания на братята Хенри и Тревор Бъркли получила концесия за 99 години и на 21 май 1864 г. работата започнала.Та такива ми ти работи. ОСманската империя само иска линия, но други дето могат я строят. Обърни внимание кой иска да я строй - Стефан Богориди и Д.Гешов - български индустриалци, брат.Та така. Аре бегай и досаждай повече.

69

Анонимен

преди 6 години

До орЛайар не бил в състояние, и виждайки предимствата от строежа Стефан Богориди и Д.Гешов предложили те да поемат работата. Били подкрепени от великия везир Рашид, който знаел способностите им, но под натиска на Англия предложенията на български предприемачи били отхвърлени.

68

Анонимен

преди 6 години

До орПод влиянието на английския инженер Лайяр турските генерали предложили жп линия по трасето Русе - Сароски залив (на Егейско море), чиято важна съставна част бил участъкът Русе - Варна. Интересите на англичаните и на Портата съвпаднали и на 1 септември 1861 г. бил издаден султански ферман за построяването на линията. Оказало се обаче, че не може да се намери фирма, която да започне строителството.

fallback