Снимка: БТА
fallback

Европейската агенция за авиационна безопасност е констатирала "проблеми" при германския авиорегулатор, Федералната служба по авиацията. Това съобщи вчера Европейската комисия /ЕК/ в изявление, цитирано от Ройтерс.

Oще по темата
ЕК не уточнява кога е била извършена въпросната проверка, но по данни на вестник "Уолстрийт джърнъл" комисията е казала на Берлин през ноември "да отстрани съществуващите от дълго време проблеми" - месеци преди катастрофата от миналата седмица със самолета на "Джърмануингс", при която загинаха всички 150 души на борда, отбелязва Ройтерс.

"Уолстрийт джърнъл" цитира двама свои запознати с въпроса източници, според които от ЕС са констатирали, че Федералната служба по авиацията изпитва недостиг на персонал, което може да е ограничило възможностите й да извършва проверки на самолети и екипажи, като например медицински проверки.

"Въз основа на препоръките на Европейската агенция за авиационна безопасност комисията е обърнала внимание на Германия относно проблемите, за да изиска решаването им. Отговорите на Берлин понастоящем се анализират", заяви говорител на ЕК в изпратено по имейла изявление до Ройтерс.

"Направени са констатации за всички държави членки от ЕС и това е нещо нормално, и се случва редовно. Това е част от система за непрекъснат надзор: констатациите биват последвани от действия за отстраняване /на проблемите/, подобно на одитен процес", посочва още говорителят на комисията, без обаче да уточнява какви са били въпросните констатации на европейския авиорегулатор за Германия.

Говорителка на Федералната служба по авиацията каза, че такива проверки на Европейската агенция за авиационна безопасност има по няколко годишно. По думите й германският авиорегулатор е отговорил на едноцифрен брой критики, които са му били отправени при извършените проверки, и сега отговорите се анализират от европейския авиорегулатор.

(БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

6

me

преди 9 години

Все пак по всяко време на един от пилотите може да му прилошее, да получи инсулт/инфаркт или да се задави с кифла ако щете. Докато е в такова безпомощно състояние, той няма как да отвори вратата дори и да иска. А може и вратата да дефектира и да се самозаключи. Според видео което гледах, бутона за заключно/нормално е на таблото при пилотите, т.е. заключването е електронно и може да стане фал. Така че съвсем не е сигурно какво точно се е случило.

5

me

преди 9 години

Съвсем нормално е работодателят ти да няма достъп до медицинското ти досие! Иначе това би значело да знае за всичките ти депресии, венерически болести, аборти, пиянски изцепки и натравяния и т.н. А по-съществено, също така ще знае за тежки заболявания, които не се отразяват на работоспособността ти, но които са си лична драма.Така че тази информация трябва да бъде неприкосновена. Това което не е нормално, е че европ. агенция не е въвела да има задължително 2ма човека в кабината по всяко време!

4

от 3

преди 9 години

... минава поне веднъж през живота през депресия. Но това направи ли се пулично и този човек бива ли маркиран като неспособвен, неговият живот приключва до там и никой няма да иска да го наеме на работа, освен чистене на тоалетни. Прителите му и семейството му ще го гледат с резерви! За това има и лекарска тайна. Проблемът е доста комплексен и аз лично няма да критикувам ситуацията, защото нямам решение. А форумните разбирачи като вас също трябва да се замислят преди да псуват наред.

fallback