Северна Корея смята започналите американско-южнокорейски военни маневри "Кий ризолв" и "Фоул ийгъл" за "агресивна акция в рамките на стратегията на САЩ, насочена към сваляне на социалния строй в народната република". Това заяви днес говорител на външното министерство в Пхенян, предаде ТАСС.
Дипломатът предупреди, че "при най-малката провокация от страна на САЩ (по време на учението, бел. на ТАСС) КНДР е готова в отговор да започне велика война за ново обединение на родината".Чрез военен натиск САЩ "се стремят да отнемат от КНДР възможността да фокусира вниманието си върху икономическото строителство и повишаването на народното благосъстояние, да не допуснат нормализация на отношенията между Севера и Юга на Корейския полуостров", твърди Пхенян.
С тази цел САЩ "създават напрежение на Корейския полуостров, за да оправдаят увеличаването на американския военен потенциал в целия Азиатско-Тихоокеански регион", се казва в изявлението.
Тази година Северна Корея заяви, че е готова да обяви мораториум върху ядрените опити срещу временен отказ на САЩ и Южна Корея от редовните мащабни военни учения, и предложи преговори по въпроса, напомни говорителят.
Американското правителство обаче отхвърли тази инициатива, а президентът Барак Обама заяви, че има решение за нови санкции срещу КНДР. Северна Корея "е готова за всякакъв вид война със САЩ", а "народната армия ще реагира на враждебната политика на Вашингтон със справедливи удари за възмездие", увери дипломатът.
Учението "Кий ризолв" се осъществява чрез компютърна симулация. В него участват 10 000 южнокорейски военни и 8600 американски военни. За първи път ръководната роля в него е поверена на южнокорейския генерален щаб. Ще се включат също военни от Великобритания, Австралия, Дания, Канада и Франция.
В учението "Фоул ийгъл" участват 200 000 южнокорейски военни и 3700 американски военни. Това са реални маневри с участието на сухопътни войски, военновъздушни и военноморски сили, също и на военни разузнавачи.
/БТА/
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
67
Анонимен
преди 9 годиниКъде са сега тез заводи бе шаноо.аз да ти кажа,едно време имаше соц лагер на тях ги продавахме,сега обаче соц лагера го нямааа.няма го ГДР,няма Чехословакия,няма ги и другите.няма кой да ни купува гумите Вида и маслото Приста при наличието на къде къде по хубави неща.САЩ ще минат през дебеланкото ким като ураган и само нааканите му *** ще останат.вземи прочети нещо по хубаво,например Алиса в страната на чудесата
66
шано
преди 9 годиниВ транспортното машиностроене през 89та и по-точно в производството на електрокари е имало само 3ма лидери на световния пазар : Кларк - САЩ, Тойота - Япония и Балканкар - България. Корабостроенето е дало на България през въпросния период 1500 кораба с обща товаримост 5 милиона тона и петкратна печалба от инвестициите в отрасъла. Инвестиционното машиностроене е било неразбираем термин през 45та. До 89та почти всички заводи са пълни само с български машини. Металообработващи машини също е нямало, като до 89та произвеждаме дори роботи 90% от които продавахме на западна Европа. Аналогично е било и
65
шано
преди 9 годиниВ транспортното машиностроене през 89та и по-точно в производството на електрокари е имало само 3ма лидери на световния пазар : Кларк - САЩ, Тойота - Япония и Балканкар - България. Корабостроенето е дало на България през въпросния период 1500 кораба с обща товаримост 5 милиона тона и петкратна печалба от инвестициите в отрасъла. Инвестиционното машиностроене е било неразбираем термин през 45та. До 89та почти всички заводи са пълни само с български машини. Металообработващи машини също е нямало, като до 89та произвеждаме дори роботи 90% от които продавахме на западна Европа. Аналогично е било и