Снимка: Reuters
fallback

Експерти, които разследват катастрофата на самолета Боинг 777 на авиокомпанията Malaysia Airlines в Донбас в Украйна, са открили, че мястото на разбиването на лайнера е минирано. Следователите се излагат на повишен риск, продължавайки да провеждат разследването. Това разказа главният инспектор на малайзийската полиция Тан Шри Халид Абу Бакар пред изданието The New Straits Times.

По думите му борбата между правителството на Украйна и сепаратистите в Донецк продължава въпреки обявеното примирие. Той разказа също така, че украинските власти са обвинили сепаратистите, контролиращи участъци от Донбас, в миниране на мястото на трагедията.

Както подчерта представителят на Малайзия, експертите за момента се надяват да продължат работа колкото е възможно по-бързо, докато не е настъпила зимата. Абу Бакар обаче не изключи, че при необходимост разследването може бъде отложено за пролетта на идната година.

Той припомни, че мисията на експертите предвижда събиране на тленните останки на загиналите и личното им имущество, а също и търсене на доказателства, които да помогнат да се изясни какво се е случило в небето над Украйна на 17 юли и да бъде определен виновният за ужасната катастрофа.

Премиерът на Малайзия Наджиб Тун Разак междувременно изрази пред CNN съмнения, че виновните за катастрофата ще бъдат разкрити.

Той разказа, че работата по разследването на инцидента е била „нетрадиционна“. По думите му, щом самолетът е паднал на територията на друга страна, обикновено е необходимо договаряне с правителството на тази страна. Но в Украйна мястото на катастрофата е било контролирано от сепаратисти, работата с които Разак нарече „безпрецедентен случай“.

„Ние не можахме да транспортираме телата на загиналите, не можахме да вземем черните кутии, не можахме да получим достъп до мястото на катастрофата“, каза той. Премиерът добави, че все пак връщането на тленните останки на жертвите в родината се е оказало по-просто, отколкото да се установи истината. Той подчерта, че не вярва във възможността за доброволно предаване на истинските престъпници.

Вчера пресслужбата на Генералната прокуратура на Украйна заяви, че представители на Малайзия са изразили желание да се присъединят към международната следствена група, която разследва трагедията.

В тази група, която започна работа на 1 септември, влизат Австрия, Белгия, Холандия и Украйна. Малайзия не влиза засега в тази структура, посочва NEWSru.com.

Малайзийски експерти обаче, както и други чужди специалисти, участват в групата, която проучва мястото на трагедията. Двустранно споразумение между Малайзия и Украйна допуска присъствието на до 90 представители на малайзийски невоенни експерти.

Досега международни експерти са успели да проучат около половината от района на инцидента. От мястото на трагедията обаче не са били изнесени никакви отломки за експертиза.

В началото на септември холандската комисия, която разследва разбиването на малайзийския самолет, публикува предварителен доклад за катастрофата. В документа се посочва, че полетът е преминавал без проблеми до 17.20 часа /московско време/, когато лайнерът е започнал да пада. Няма никакви признаци, че причината за инцидента са станали грешки в действията на екипажа. Екипажът не е подавал сигнал  за тревога и не е съобщавал за проблеми. От доклада следва, че лайнерът не се е спускал под пределно допустимата височина и не е получавал заповеди за снижаване от земята.

Според специалистите самолетът се е разпаднал на части във въздуха, вероятно в резултат на структурни увреждания, предизвикани от голямо количество обекти, притежаващи висока енергия и проникнали отвън. Експертите са стигнали до този извод, изследвайки разхвърляните по земята отломки от разбилия се самолет. В документа обаче няма точни данни за характера на мощното външно въздействие, което е довело до разрушаването на самолета във въздуха.

Самолетът Боинг 777 на компанията Malaysia Airlines, извършващ полет по маршрута Амстердам – Куала Лумпур, се разби на 17 юли в украинската Донецка област в район, който в онзи момент е бил контролиран от сепаратисти. Загинаха всичките намирали се на борда 298 души. Главната верния в западните медии беше предположението, че самолетът е бил свален от ракета „земя-въздух“, изстреляна от сепаратистите с комплекс „Бук“, който им е бил доставен от Русия.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

45

Просто истината

преди 9 години

До АнонименАз пък си спомням, как тея т.нар. "сепаратисти", предадоха "черните" кутии , и как, също така, независимо ото постоянния обстрел на територията от укроармията и снайперите на нацфашогвардията , се мъчеха да обезпечат работата на между народинте сепциалисти...няма да ви мине номера този път ..не сме забравили още, посътпете като зобри гьобелсови ученици ...изчакайте 40 години и тогава вече ще можете всичко да освините с лъжите си.

44

пенко

преди 9 години

Ами, ако е мюсюлмански тероризъм ,както с онзи другия ...?" Реактивните" парчета могат да го разкъсат и от вътре- бе боби, куче и гурбет /мисля ,че сте.../... шега ...шега бе!

43

куче на войната

преди 9 години

Това е само Бойния радар ФУТ 52 е 35 км ПЕЧОРА 74 е 50 км има станций за далечно наблйдение те са около 120 км влизат в състава на БУК В БГ в русия сигорно повече разбирасе терена влияе Добружа е чудесен пример тя е част от голямата степ каквато е и украйна там можеш да се набуташ в някое дере или зат хълм но от 1000 м нагоре всичко се вижда зависи и от типа цел нештата са горедоло на ръба в случея

fallback