източник: Reuters
fallback

Автомобилните дилъри в Куба са продали едва 50 коли и четири мотоциклета от началото на 2014 г., когато спря да действа ограничението за притежанието на моторни средства, досега, съобщава Ройтерс. Цените обаче там са толкова високи, че малцина са успели да си позволят покупката.

Изстрадалите кубинци приветстваха новия закон, който влезе в сила през януари, но бързо бяха разочаровани, след като станаха свидетели на изключително завишените цени - с до 400% по-скъпи от нормалните. Големите семейни автомобили се търгуват на цени, колкото европейски спортни модели.

Куба заяви, че ще инвестира 75% от приходите от продажбите на нови автомобили в своята слабо развита система на обществен транспорт.

Но общите продажби на 11 национални дилъри в страната достигат само 1,280 милиона долара през първите шест месеца на годината, съобщи официалният сайт Cubadebate.com в понеделник, позовавайки се на Исет Васкес, вицепрезидент на държавното предприятие Corporacion CIMEX.

Преди 1 януари 2014 г. кубинците трябваше да имат разрешение от властите, за да си купят кола от държавната компания, която продава нови и употребявани автомобили.

Повечето от продажбите през тази година изглежда са на автомобили втора ръка, като се има предвид средната продажна цена от 23 759 долара за превозно средство, включително на мотоциклетите.

Автокъща на Peugeot в Хавана е оценила модел Peugeot 206 от 2013 г. на 91 000 долара при влизането на новите правила в сила, и иска 262 000 долара за Peugeot 508.

Тези цени са немислими за повечето хора в Куба, където повечето държавни служители получават 20 долара на месец, и предизвикаха силни протести. Високите цени предизвикаха също и негодувание у чуждестранните компании и потенциалните инвеститори, които се нуждаят от разрешително от държавата, за да внасят нови или употребявани автомобили без голяма надценка.

В момента Куба осъществява поетапна либерализация на търговията с автомобили. Първо през 2011 г. държавата разреши на гражданите да продават и купуват употребявани коли един от друг. Преди това в свободна продажба бяха само автомобили, които са били в страната преди революцията от 1959 г., когато на власт идва Фидел Кастро. Това е и причината в Куба да има толкова много американски ретро автомобили от 50-те години от типа на Chevy и Buick. Често срещани са и съветски лади, които са били много популярни преди 1991 г.

Още автомобилни новини четете в Investor.bg

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

13

КуРти

преди 9 години

притежавал Опел Адмирал единствения в България, баща ми като млад *** е имал някакви Рена, мисля че и Алпин му е минал през ръцете. Колите които аз помня са Пежо 505, а "демокрацията" я посрещнахме с волво 780 ;) ако ти говори изобщо нещо, което контингента създаден от комунистите открадна още 91-ва година.

12

КуРти

преди 9 години

До КорекомЯвно не четеш внимателно или не си особено умен, "тираджиите" почти нищо не купуваха от тук, а си го носеха, защото много добре знаеха каква балтията е кореком. Не позна не съм наследник на шофьори, а на малко по-високо ниво хора. Дядо ми беше немски възпитаник, впоследствие ФРГ поданик и от там притежавахме западни стоки и валута, за ужас и шок на отговорните другари. Обаче на мен ми стана ясно ти от кво семейство си, някоя мастита номенклатурна фамилия на заслужили другари. Личи ти! А явно се и опитваш да ме впечатлиш с автопарк, няма да успееш! 69-та година дядо ми е притежава

11

ф-1

преди 9 години

За тези които не са живяли при комунизма,ТАКА БЕШЕ и в България до 90 год.За да внесеш употребявана кола, трябваше да и платиш 200% мито, върхи стойността и като нова!Между другото, в годината имаше един ден на безмитен внос,който го знаеха само ВИСШИТЕ ДРУГАРИ, а простолюдието научаваше за него, след като е отминал!Ей това беше една малка частица от българският комунизъм, нищо по-различно от кубинският.ТЕРОР И МИЗЕРИЯ!!!

fallback