Пилотът на мозамбикски самолет, разбил се в Намибия в края на ноември, нарочно е предизвикал катастрофата, в която загинаха 33 души, предаде Франс прес, като се позова на резултатите от предварителното разследване.
Черните кутии на самолета показват, че пилотът Ерминио душ Сантуш Фернандеш е имал ясното намерение да разбие машината, модел Ембрайър 190, заяви на пресконференция Жоау Абреу, директор на мозамбикския Институт за гражданско въздухоплаване.
Причините за това решение обаче остават неясни и разследването продължава. Пилотът се бил затворил в пилотската кабина, не е обърнал внимание на сигналите за тревога, нито е отворил вратата на помощник-пилота малко преди да се разбие машината, показва разследването.
Полет ТМ 470 на мозамбикската национална авиокомпания ЛАМ излетя в края на ноември от Мапуто за столицата на Ангола Луанда с 27 пътници и 6 души екипаж. Сред пасажерите имаше 10 мозамбикци, девет анголци, петима португалци, по един бразилец, французин и китаец.
ЕС забрани полетите на компанията ЛАМ в европейското въздушно пространство през 2011 г. Катастрофата в края на ноември е най-тежкото авиационно произшествие в Мозамбик от 1986 г. досега, когато в Южна Африка
мистериозно се разби самолетът, с който пътуваше президентът Самора Машел и загинаха 34 души.
(БТА)
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
4
ДО -1
преди 10 годиниА защо се е затворил в пилотската кабина не казваш ,ако може и аз да допълня .В пилотската кабина е имало много комари и той е започнал изтрепването им, имало е следи по тялото му от ухапването им от там идва и катастрофата а това го знам от ДС.
3
Анонимен
преди 10 годиниСус бе, празнословец - какъв GPS на Ту-134 през 86-та, каква савана в Лубомбо, какви пет лева. В същото време Бойнг на LAM Airlines е докладвал, че сигналът на VOR на Мапуто е бил регистриран на място, където никога досега не е бил приеман... Аре, върви си играй на топчета...
2
яве
преди 10 годиниИнтересна теория. Обаче, ''маяците'' се наричат VOR или DME, навигацията на модерните самолети като Ембрайър 190 се осъществява и с инерциални системи и GPS. Ако едното звено откаже другите работят ;) Друга тема на разговор е обхвата на ''маяците'' който обикновенно е около 200 морки мили. Само погледни на картата и виж от каде е излетял самолета и каде се е разбил. За планините те съветвам да погледнеш снимките от останките и да забележиш ''саваната'' :Д Бягай в мазето че почват да пръскат!!!