Снимка: архив, Reuters

Милано, вторият по големина италиански град с около 1,25 милиона жители, губи годишно 5 милиона евро от неплатени глоби на автомобили с чуждестранна регистрация, сочи разпространено днес проучване.

Собственици на регистрирани в България автомобили дължат 10 процента от тази сума, колкото и техните колеги от Испания, с които делят четвъртото място в класацията на "тарикатите с чужди номера", както ги наричат местните медии. На първо място по неизплатени глоби е Франция с дял от 25 процента, следвана от Румъния с 14 и Монако с 11 на сто.

Миналата седмица общински полицаи забелязали паркирана в забранена зона лека кола "Ауди" с регистрация на Княжество Монако и я проверили в базата с данни. Оказало се, че има неплатени 202 глоби.

В Милано годишно се изготвят над 100 хиляди глоби на чуждестранни автомобили. Реално се оформят 90 хиляди, защото другите отпадат поради технически грешки - камерите за наблюдение не са фокусирали добре регистрационния номер или той е неправилно изписан в протокола. Само 45 хиляди обаче получават отговор от компетентните власти на заинтересованите страни и Миланската община инкасира дължимите суми след дълга и скъпоструваща международна процедура. Най-дисциплинирани са Германия и Швейцария.

Общинските власти твърдят, че тяхната цел не е да наказват сгрешилия турист, който поради непознаване на града е навлязъл с колата си в зоната на ограничен трафик без съответния електронно контролиран пропуск. Стремежът е да бъдат залавяни и санкционирани системните нарушители, които смятат, че чуждестранната регистрация на автомобила е привилегия, която позволява да не се зачита законът и правилникът за движение.

"В момента преразглеждаме практиката да се възлага на външна фирма обработката на документите за наложени санкции. Смятаме да въведем по-строги критерии за борба с явлението, зад което често се крие неплащане на данъци, използване на подставени лица и рекетиране," изтъква заместник-кметът на Марко Гранели, който отговаря за обществения ред и местната полиция.

Синдикатите са солидарни с общинското ръководство и ще настояват пред новото правителство за изменения и допълнения към закона за движение, които да постановяват конфискация на моторни превозни средства до изплащане на пълния размер на наложените санкции. Събирането на глоби е един от основните източници на самофинансиране на италианските общини, след като предходното правителство намали държавните субсидии в изпълнение на антикризисната политика.

(БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase