Снимка: Reuters

Британският Daily Mail превзе върха в онлайн пространството, сочат данните от скорошно проучване на специализираната в изследване на интернет активността компания Comscore.

От BBC уточняват, че за превръщането на сайта на печатното издание в най-четения в света до голяма степен основна заслуга имат читателите в САЩ, където е регистриран значителен прогрес. И където от пиедестала си е свалена доскоро недостижимата електронна версия на New York Times. 

Естествено възниква въпросът как се случва това? Сайтът на Daily Mail е впечатляващо опростен, изтъква BBC. Няма грандиозни анимации и ефекти – просто начална страница с много истории и снимки. 

Резултатът е 45.3 милиона уникални посещения на месец. Което е изумително постижение за само 5 години „живот” в уеб пространството.

Експертите определят залагането на множество новини от света на шоубизнеса като един от двигателите на успеха на MailOnline. Отчита се най-вече безкомпромисността на изданието по отношение на знаменитостите.

„Хората са по-склонни да прочетат новина, която разобличава издънките на звездите, отколкото такава, която ги издига на пиедестал”, коментира светският хроникьор Джо Пиаца.

„И това се използва изключително находчиво от Daily Mail. Техните новини не са ексклузивни, но са поднесени по ексклузивен начин – интригуващо, с „живо” заглавие и възможно най-точната снимка”, разяснява Пиаца.

Друга отличителна черта на сайта на Daily Mail е, че на практика той „нарушава” почти всички правила по отношение на дизайна. Стотиците истории, които се „борят” за вниманието на читателите от главната страница, почти пълната липса на линкове към други сайтове и начинът, по който статиите са разцепени от огромни снимки, са сред най-ярките примери за бягство от стереотипите.

В същото време обаче потребителите се чувстват комфортно и се ориентират изключително бързо. Доказателство за това са милионите посещения, уверяват от BBC.

Трикът с множеството новини на огромната начална страница е, че по този начин историите се радват на по-добър рейтинг в онлайн търсачките. Логиката е, че щом статията е на първа страница, значи би трябвало да е важна.

От Daily Mail категорично имат и друг голям коз - големите снимки. Поредицата от огромни снимки, прекъсвана от съвсем малко редове текст, е запазената успешна марка на изданието.

Наличието на впечатляваща снимка може дори да доведе до заемане на почти целия екран на първата страница от един единствен фотос. Дълги, дълги заглавия е едно от основните правила на британската медия.

По принцип новинарските сайтове залагат на компактни заглавия с наличието на основни думи, които да гарантират по-начална позиция в резултатите от търсене през Google. Тази оптимизация при MailOnline отива на съвсем ново ниво - заглавията на материалите са толкова дълги, че самите те са мини истории.

Един от ефектите от този подход е, че читателите са напълно подготвени за това, което ще видят, когато отворят цялата история и трудно биха били разочаровани и подведени от заглавието. А това създава доверие към сайта.

Не на последно място от Daily Mail влагат изключително много усилия и старание в онлайн страницата.

"Това е една напълно различна от печатното издание бизнес единица", коментира Пиаца.

"Те създадоха сайта с ясната нагласа, че той работи в друга среда. И правят всичко възможно, за да привлекат вниманието на потребителите и рекламодателите. И страницата беше изградена на базата на този модел, а не на основните на печатното издание", допълва тя.

За разлика от повечето вестници, Daily Mail не създаде "интегриран нюзрум". Компанията раздели онлайн и "печатните" журналисти в различни отдели. А когато се стигна до специализирано издание на сайта за Съединените щати, бяха сформирани два екипа в Ню Йорк и Лос Анджелис, които да са запознати с обстановката и да са възможно най-близо до мястото на събитието.

Разделяй и владей…

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase