Снимка: Reuters

Разкази на пътници от круизния кораб "Коста Конкордия", който потъна частично, публикува вестник "Кориере дела сера".

Италианецът Франческо Сантарпия, пътувал с младата си съпруга и малката им дъщеричка на една годинка, разказва, че избрал това пътешествие, защото информацията била, че то е най-сигурното по това време на годината.

Франческо споделя, че още в началото на пътуването пътниците не били инструктирани какво трябва да се прави в случай на корабокрушение. Екипажът, главно от азиатци, трудно разбирал въпросите, задавани на италиански.

Още по темата

Когато станала катастрофата, туристите сами се ориентирали към спасителните лодки, разказва Франческо. В неговата лодка се качил член на кухненския персонал, който се заел с управлението й. Когато Франческо и семейството му стигнали до близкия остров Джилио, там вече имало доста членове на екипажа, които очевидно били избягали първи.

Бременната в четвъртия месец 38-годишна французойка Изабел Муген била убедена, че ще изгуби бебето си. Най-ужасяващо за нея било да види как спасителните лодки се отдалечавали от кораба, пълни с хора от екипажа, докато бедстващите пасажери се чувствали напълно изоставени.

Съпрузите Ив и Жан Мари от Франция разказват, че са се спасили, само защото са плували в ледените води до брега. Техните сънародници Оливие Караско и Джесика Кинтал смятат, че компанията собственик на "Коста Конкордия" изобщо не е била подготвена за подобна трагедия. Оливие вече са подали иск срещу нея.

Седемнайсетгодишната Стефания Винченци продължава да търси майка си и нейната приятелка, които се водят за безследно изчезнали. В момента на трагедията те се били върнали от ресторанта на кораба в каютата си.

"Кориере дела сера" публикува и разказа на доминикански готвач, чието име не се споменава, който заедно със свои колеги спасил близо 450 пасажери.

Компанията собственик на кораба вече освободи от длъжност капитана Франческо Скетино и заговори за сериозни грешки в неговата преценка и в действията му, които в даден момент били в разрез с международните стандарти.

Скетино беше арестуван в събота по обвинения за непредумишлено убийство на няколко души, както и по обвинения за причиняване на корабокрушение и за напускане на кораба преди края на спасителните операции. Той твърди, че корабът е следвал правилен курс и е попаднал на скали, необозначени на картата. Според картата под кораба е трябвало да има море, а не скален риф, защитава се Скетино.

Според добре запознати източници обаче корабът се е отклонил от курса и се е доближил прекалено близо до брега.

Прокурорът на провинция Гросето Франческо Верузио, който работи по случая, заяви, че в момента на трагедията корабът е бил само на 150 метра от брега, което е много близо.

Той допълни, че тревогата за бедствие е била подадена час след трагедията. Според италианската брегова охрана сигнал дори не е подаван.

Наложило се освен това морската гвардия няколко пъти да прикани капитана на кораба да се върне, за да координира лично спасителните операции. В първите часове на трагедията "Кориере дела сера" писа, че капитанът на кораба, който бил с голям стаж, имал навика да доближава лайнера до остров Джилио, за да могат пътниците да се насладят на нощната панорама и за да се изпълни ритуалът за поздравяване на жителите на острова с корабната сирена.

Да се надяваме, че трагедията няма да се превърне в екологична катастрофа и в морето няма да се излеят 2000-те тона гориво, с които е зареден корабът, тежащ колкото 110 самолета Боинг.  Ако подобно нещо се случи, екосистемата на Джилио години наред няма да може да се възстанови, пише в. "Стампа".

С болка трябва да се констатира, че в Италия в 21 век хора умират не само при наводнения и свлачища, но и от удавяне в Средиземно море, което гъмжи от плавателни съдове, заключава вестникът.

Героите на трагедията с "Коста Конкордия" са спасителните екипи, които правеха истински акробатични номера, за да извадят оцелели хора, както и бордният комисар Манрико Джампедрони, спасил много хора, въпреки че е бил със счупен крак. Впоследствие той се озова хванат в капана на кораба и беше изваден по чудо ден по-късно, пише в. "Република". Изданието припомня, че жертвите са вече шест, а 16 души се водят за изчезнали.

Вестникът пише още, че сред персонала на кораба се надига гняв, че в медиите действията му са били представени в негативна светлина. Мнозина от персонала твърдят, че спасителните операции са протекли по правилата и че съобщенията в медиите са пълна глупост, отбелязва БТА.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase