Телата на загиналите в катастрофата. Снимка: БГНЕС
fallback

Авиокомпанията "Спанеър" не е спазила препоръка за безопасност, дадена от производителя "Боинг", и това е довело до разбиването на самолета на компанията на 20 август недалеч от летище Мадрид-Барахас, пишат испански вестници.

Според първоначални данни от разследването още преди 20 години "Боинг" е препоръчал една проверка, която е можела да предотврати катастрофата, отнела живота на 154 души, включително и на една българка, пишат "Ел паис" и "Ел мундо".

В доклада до анкетната комисия се казва, че когато елероните на самолета не са се разтворили достатъчно, за да увеличат подемната сила при излитането, в кабината е трябвало да се задейства звуков сигнал, но това не е станало.

А сигналът не е сработил заради проблем с температурен датчик, заради който машината е направила един несполучлив опит за излитане и се е върнала на летището.

На 20 август пътнически самолет на компанията "Спанеър" излезе от пистата на летището в Мадрид и избухна в пламъци.

Сред загиналите 154-ма пътници бе и българската гражданка  Антоанета Станимирова, майка на 15-годишен рòден талант във футболния Реал Мадрид.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

19

преди 15 години

Madrid crash jet flaps 'not set for take off' Според английския "Индипендънт" задкрилките не са били в положението в което е трябвало да бъдат при излитане, а датчика и алармата не са се задайствали за да известят пилотите за това. А като прочетем и това изречение - The report said makers McDonnell Douglas recommended after a fatal MD-82 crash in 1987 in Detroit, Michigan, that airlines check the take-off warning system before each flight. "- Макдонъл-Дъглас е препоръчал на авиокомпаниите след фаталната катастрофа през 1987 г. в Детройт, Мичиган да проверяват преди всеки полет предупредителната система на излитането. - Това според мен си е чист технически дефект при този модел самолети, и то още от 1987 г. - трябвало е от Боинг да отстранят или сменят тази дефектираща предупредителна система.

18

инженер

преди 15 години

Един датчик не сработил /при това някой ей така си го изключил!/, един сигнал не прозвучал и самолетът паднал и убил стотици хора. Но хората може би наистина са такива за каквито ги вземат големите "мениджъри" по света. Които между другото в момента са на път да е* мамата и на световната финансова система. Не са точно същите, но са от същото тесто. Явно.

17

преди 15 години

Abe pich tia i Alitalia e v Skyteam ama tova ne prechi da e vuv ***, nishto che e kompania osnovatel zaedno sus Air France i KLM, mnogo ot golemite kompanii falirat imenno za tova che obsluzhvaneto na ravnishte na edin samolet e izkliuchitelno skupo, za da mozhe edin mehanik da otvori samoleta i da go pipne se iziskvat drakonovski izpiti i pechat ot firmata proizvoditel che tozi chovek si ima na poniatie ot rabotata koeto struva cialo sustoianie za boing MD 82, 83, 87 sa 20 000 evro taksa za airbus ne padat po-malko i takiva hora vzimat zaplati po-golemi ot pilotite.......no kakto kazva handel te sa malko i skupi za tova neshtata se praviat na cherno ili v 3 sviat i posle olele maiko.........i taka sa pochti vsichki kompanii;);););););)

fallback