Снимка: БГНЕС

Двама души бяха убити, а трети ранен, след като самолетна гума експлодира в съоръжение за поддръжка на международното летище в Атланта.

Авиокомпанията Delta заяви, че работи с властите, за да разследва какво е причинило смъртоносния инцидент във вторник сутринта.

WSB-TV в Атланта съобщи, че гума на самолет е експлодирала, докато е била демонтирана, убивайки служители на Delta. Трети работник на компанията е откаран в болница със сериозни наранявания.

"Семейството на Delta е съкрушено от загубата на двама членове на екипа и нараняването на друг след инцидент тази сутрин в съоръжението за поддръжка на технически операции в Атланта", се казва в изявление на компанията. "Изказахме пълната си подкрепа на членове на семейството и колеги в този невероятно труден момент."

Съобщава се, че самолетът е 31-годишен Boeing 737-232, който е пристигнал от Лас Вегас в неделя.

Полицията в Атланта пристигнала на мястото около 5 сутринта във вторник. Операциите на Hartsfield-Jackson, едно от най-натоварените летища в света, не са засегнати, каза говорител.

Андре Дикенс, кметът на Атланта, каза в изявление, че поднася своите "най-дълбоки съболезнования на семейството и близките на починалите служители на Delta... мислите ми също са с тези, които бяха ранени, и се надявам на тяхното бързо и пълно възстановяване ".

Той каза, че местните екипи за спешна помощ са "на място и работят усърдно за справяне със ситуацията". Федералната авиационна администрация заяви, че е запозната с инцидента и поддържа връзка с Delta.

Гумите на самолета удрят земята със 270 мили в час и понасят еквивалента на теглото на скромна офис сграда. Те обикновено са напомпани до 200 psi, пет или шест пъти по-високо от налягането на автомобилна гума, и могат да издържат около 500 кацания, преди да имат нужда от регенериране.

Boeing не е коментирал публично инцидента в Атланта. Авиокосмическият гигант беше изправен пред интензивен контрол върху своите стандарти за безопасност след поредица от инциденти, включително издухване на тапата на вратата във въздуха на самолет 737 Max през януари.

Елизабет Лунд, старши вицепрезидент по качеството на Boeing, призна, че културата на безопасност на компанията се нуждае от "много работа", докато свидетелства за взрива преди разследващо изслушване на Националния съвет за безопасност на транспорта на САЩ по-рано този месец.

През юли Boeing се съгласи да се признае за виновен по обвинение за заговор за престъпна измама, свързано с две катастрофи със 737 Max, при които загинаха 346 пътници и екипаж. Според сделката компанията ще плати наказателна глоба от 243,6 милиона долара във връзка с катастрофите в Индонезия и Етиопия през 2018 и 2019 г.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase