Снимка: БГНЕС, архив

Meta Platforms Inc. е укрила информация от федералните регулатори по време на първоначалните им прегледи на придобиванията на Instagram и WhatsApp, съобщи Федералната търговска комисия (FTC) на САЩ в съдебно дело, което е част от съдебен иск, целящ да разбие гиганта в областта на социалните мрежи.

Компанията, известна преди като Facebook, купи приложението за споделяне на снимки Instagram през 2012 г. и приложението за съобщения WhatsApp през 2014 г. И двете сделки бяха разгледани внимателно от FTC по това време, преди да бъдат завършени - Instagram като част от задълбочен преглед, а WhatsApp с обикновен 30-дневен такъв.

В годините след това агенцията бе подложена на сериозни критики за това, че е позволила сделките да продължат. През 2020 г. антитръстовата агенция заведе дело срещу Meta, твърдейки, че тя е монополизирала пазара на социални мрежи, като е изкупувала нововъзникващи конкуренти. Meta иска делото да бъде отхвърлено преди съдебния процес, като твърди, че е инвестирала милиарди в приложенията и че FTC не трябва да може да се откаже от предварителното си одобрение на сливанията.

Във вторник обаче FTC заяви, че делото е свързано с „информация, която Meta е имала в досиетата си и не е предоставила“ по време на първоначалните прегледи.

„По искане на Meta FTC предприе само ограничен преглед“ на сделките, заяви агенцията. „Сега FTC разполага с много повече доказателства, включително документи преди придобиването, които Meta не е предоставила през 2012 и 2014 г.“

Meta заяви, че е изпълнила всички свои правни задължения по време на прегледа на сливанията на Instagram и WhatsApp. FTC не е успяла да предостави доказателства в подкрепа на твърденията си, заяви говорител на компанията.

„Доказателствата показват, че Meta е изправена пред ожесточена конкуренция и че значителните инвестиции на Meta във време и ресурси в Instagram и WhatsApp са били от полза за потребителите, като са превърнали приложенията в услуги, на които милиони потребители се наслаждават безплатно днес“, заяви говорителят Крис Сгро в изявление. „През последните четири години FTC не направи нищо, за да подкрепи обвинението си, докато Meta е инвестирала милиарди, за да създаде качествени продукти.“

Популярността на Instagram е от ключово значение за непрекъснатия успех на Meta. През първите шест месеца на 2022 г. Instagram е генерирал 16,5 млрд. долара, което е донесло почти 30% от общите приходи на компанията, според съдебните документи по делото. Мета не посочва приходите от Instagram по време на тримесечните си отчети за приходите.

Целият анализ на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase