Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Корабът, който във вторник сутринта се удари и разруши мост в Балтимор, което ще създаде огромни проблеми за търговията по източното крайбрежие на САЩ, има спорна история, в която има поне един предишен сблъсък и проблеми със задвижването.

Все още не е ясно какво е причинило сблъсъка на "Дали" с моста "Франсис Скот Кий", но на видеозапис се вижда как почти всички светлини на кораба изгасват малко преди удара. Инцидентът нарушава корабоплаването в едно от най-натоварените пристанища на Източното крайбрежие на САЩ, а също и автомобилния транспорт, тъй като прекъсва ключова връзка на главната магистрала, заобикаляща Балтимор.

Според VesselFinder през 2016 г. по време на маневри за разтоварване контейнеровозът "Дали" се е ударил в каменна стена на кея в пристанище Антверпен. Корабът, който е построен през 2015 г., е получил повреди по кърмата и транеца, но е останал на повърхността, като след това е бил ремонтиран.

The Washington Post съобщи, че след този инцидент корабът е продаден на базираната в Сингапур Grace Ocean Private Ltd. Grace Ocean не беше открита веднага за коментар.

Неотдавна бяха повдигнати въпроси, свързани с механиката. През юни миналата година при рутинна проверка на безопасността в Сан Антонио, Чили, бяха открити проблеми, свързани с някои от датчиците и термометрите, свързани със задвижването на "Дали", както и със спомагателните машини, според Tokyo MoU - организация, която насърчава безопасното корабоплаване. Проблемите не са основание за задържане на кораба, плаващ под сингапурски флаг, и не е ясно какви точно са те.

Стандартният преглед на кораба, извършен от Бреговата охрана на САЩ по-късно миналата година, не открива никакви нередности, показва морската база данни Equasis, съобщава Bloomberg TV Bulgaria.

Записите и задължителните сертификати показват, че структурната цялост на „Дали“ и функционалността на оборудването му са били валидни към момента на инцидента в Балтимор, заяви сингапурското правителство в изявление. Корабът също така е преминал две отделни инспекции в чуждестранни пристанища през юни и септември миналата година, въпреки че дефектен контролен уред за налягането на горивото е бил отстранен преди корабът да напусне пристанището.

„Дали“ се управлява и експлоатира от Synergy Marine и е нает от датския корабен гигант A.P. Moller-Maersk A/S. Базираният в Лондон говорител на Synergy Marine заяви, че по време на последния инцидент на борда на кораба е имало около 4900 контейнера. Ръководители на компанията отпътуваха към мястото, за да оцени ситуацията.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase