Снимка: Twitter
fallback

Прозорец се счупи на пътнически самолет Боинг 737-9 MAX на Alaska Airlines, летящ от Портланд, Орегон до Онтарио, Калифорния, причинявайки загуба на налягане в кабината и принуждавайки пилота да направи аварийно кацане обратно на международното летище в Портланд в петък вечерта.

На борда на самолета са пътували 174 души и шестима членове на екипажа, предава Ройтерс.

Публикации в социалните мрежи показват как прозорец и част от страничната стена на самолета липсват.

Пътниците на борда на самолета разказват, че са чули силен взрив и са видели дупка в стената на самолета, където прозорецът е бил издухан на височина от 16 000 фута. Съобщава се, че дете, седящо близо до прозореца, е било издърпано от засмукването и ризата му е била разкъсана. Някои пътници загубиха и телефоните си, които бяха изсмукани от самолета, предаде KPTV.

BREAKING: An @AlaskaAir @Boeing 737-8MAX Lost A Large Section Mid-Air & Made An Emergency Landing In Oregon. Alaska Airlines Crew Did A Magnificent Job & No One Was Seriously Injured.
The 737 MAX Has Been Plagued With Issues Since Its Introduction! pic.twitter.com/9l0eZHA7cS

— John Basham (@JohnBasham) January 6, 2024

Самолетът Боинг 737-9 MAX е бил сертифициран от Федералната авиационна служба (FAA) през ноември 2023 г., само два месеца преди полета, според записите на FAA, достъпни онлайн.

Национален съвет по безопасност на транспорта на САЩ обяви, че разследва случая с полета.

Боинг 737 Max е един от най-популярните модели самолети в света, но съпътстван от поредица проблеми с безопасността и противоречия. През 2018 и 2019 г. две фатални катастрофи с 737 Max убиха общо 346 души в Индонезия и Етиопия. Катастрофите бяха свързани с дефектна система, наречена MCAS, която избута носа на самолета надолу без контрол на пилотите.

737 Max беше забранен в световен мащаб за 20 месеца, най-дългото спиране в историята на авиацията, а американският производител "Боинг" беше изправен пред разследвания и съдебни дела.

През 2021 г. "Боинг" се съгласи да плати 2,5 милиарда долара за уреждане на наказателни обвинения, че е укрил важна информация за MCAS от регулаторите и обществеността. Компанията направи промени в MCAS и други системи, и 737 Max получи разрешение да лети отново в края на 2020 г. Инцидентът на полет 1282 на Аляска повдига нови въпроси относно безопасността и надеждността на 737 Max.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

19

Анонимен

преди 4 месеца

Май трябва да пусна тото, аз летях с Бойнг 737 Макс на Район еър до Мюнхен и обратно. Като след това Егейските линии ме тарашиха с 400 лева за двепосочев билет София - Атина се отказах от летенето, ще си карам из европа с кола и това е, ако трябва 1-2-3 пъти да преспивам някъде.

18

Така е

преди 4 месеца

Защото съкратиха американските инженери и преместиха разработките в Индия. Или Бхарат ли беше абе сещате се какъв е резултата.

17

ХоХо

преди 4 месеца

Този модел Боинг 737-9 MAX се оказа , че е с много фабрични дефекти. Ако беше някой руски самолет нашите ..... давци щяха да ореват орталъка !

fallback