Снимка: Reuters
fallback

Мъск, който е известен с това, че създава компания след компания, просто защото му е скучно, отново представи пред широката публика „изобретение от бъдещето”. Тунел, който ще реши всички проблеми с огромния трафик в градовете. Но не всички са на мнение, че това е наистина добра идея.

"Не бързай да напускаш другата си работа, Илон”,  възкликна авторитетното американско издание Slate, след като шефът на Tesla и Spece X представи първия подземен транспортен тунел на другата си компания - Boring.

"Изумително е, че любимата енциклопедична личност на Америка, човек, който едновременно изстрелва ракети в космоса и работи върху пенсионирането на двигателя с вътрешно горене, може да посвети толкова време и енергия на проект, който изглежда като машина на Руб Голдбърг", писа коментаторът на Slate Хенри Грабар. "Машина на Руб Голдбърг" в Щатите се нарича всеки абсурдно усложнен апарат, извършващ съвсем простичка дейност - примерно машината за хранене в "Модерни времена" на Чаплин. Името идва от Рубен Голдбърг - инженер, изобретател и карикатурист, който много обичал да рисува точно такива нелепи машини.

Мъск представи през журналисти и знаменитости първия тунел на своята компания, прокопан под град Хоторн в Калифорния. Гостите бяха возени от електрическа Tesla със скорост около 80 км/ч в тесния тунел. Колата стъпваше в два отлети от бетон коловоза, на места толкова неравни, че усещането бе като каране по черен път, свидетелства репортерка от L.A. Times.

"Като кола, но без свободата на движение, и като влак, но без капацитета за превоз, творението на Мъск е транспортен хибрид от ада", пише Грабар. Идеята за кола на релси, пътуваща под земята, е такова връщане назад от гледна точка на обществения транспорт, че е разбираемо защо на никого не е хрумвала подобна идея досега.
Разбира се, идеята на Илон Мъск надхвърля малко първоначалната демонстрация. Когато проектът бъде напълно завършен, тунелът трябва да поема до 4000 автомобила в час, движещи се със скорост 250 км/ч. Но дори и това да беше постижимо на практика, отбелязва Грабар, и дори всеки автомобил да беше пълен с пътници, Мъск пак би превозвал 20 000 души в час - горе-долу наполовина на това, което в момента постига лондонското метро.
 

Още четете на сайта на Аутомедия.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

33

Анонимен

преди 5 години

Няма серийна кола, способна на средна скорост 250 км/ч. Пак измислени смешки.

32

Защо?

преди 5 години

Тунел, добре, таен път за богаташи, ноо... ако някоя кола аварира на сред тунела ще се пеши ли километри/ мили под земята??? За да се опрости защо не е на въздушна възглавница, така ще избегнат смяна на колела и пътна основа... има още да се мисли и доизкусурява, като е по-лесно да литне над трафика има вече такива разработки, ще си спести копането.

31

чудя се..

преди 5 години

Тоз новатор Мъск да вземе да отиде до Букурещ. Там има един мега грандомандски дворец, дето Чаушску е трябвало да го измъкнат при нужда-в мъзетата са само тунели. Жалко, че за обикновен посетител не дават много да се ходи навътре, но ако спре осветлението, се губи ориентация още на втория завой. Като знам някой как по градска улица се губят, как ще се оправят като къртица- нямам идея!?

fallback