Легендарната книга “9.99” на Фредерик Бегбеде у нас се прослави с ужасно нескопосания си и некомпетентен превод.
Сега обаче идва филмът, за да ни припомни, че произведението е манифест на новото поколение манипулатори – рекламистите.
Лентата е дело на Ян Кунен (“Блубъри”, “Доберман”), на чиито филми новаторският и цветен монтаж е запазена марка. И тук се е постарал – кадрите се нижат като халюцинация и картина след картина “99 франка” ни омагьосва като реклама с 25-ти кадър.
Тази стилистика е всъщност единствената възможна – филмът разказва историята на Октав – всемогъщ копирайтър, бог на манипуацията в рекламата, който е измъчван от безнравствения си живот на диктатор над масовия вкус.
Малките препъни-камъчета по пътя, осеян с партита, кокаин и космически хонорари, се оказват две неща – сделка с най-големите му работодатели и съответно - най-малоумни клиенти и любовта.
Продължението на авторската статия за филма прочети тук