Снимка: Bloomberg

Джеф Грийн е опитен телевизионен / филмов продуцент, търговец, мениджър, предприемач, както и интернет експерт. В момента той е продуцент на Bloomberg TV България.

Джеф е участвал във всички аспекти на телевизионния бизнес. Той е бил телевизионен и филмов продуцент при Hollywood Media Bridge. Преди това е бил изпълнителен продуцент по спорта в Al Jazeera America, където е ръководил над 20 служителя и седемцифров бюджет. През лятото на 2014 г. Джеф е бил продуцент на риалити шоуто Endemol/BBC4 в Лондон.

Джеф е изпълнителен директор за Източна Европа за Universal Pictures в периода 2006 - 2011 г. Между 2006 и 2008 г. той е творчески директор на Epsilon, отговорен за EMEA и APAC. Джеф е жизненоважна фигура и за старта на MSNBC през 1996 г. 

Завършил е Widener University и в момента живее в Кънектикът и София.

- Г-н Грийн, как върви подготовката на новия канал Bloomberg TV Bulgaria?

Подготовката върви много добре. Нещата се движат с все по-голяма скорост, като вече сме почти готови да започнем с репетициите. Малко по-късно обявяваме началото и след това – вече няма връщане назад! Веднъж започнем ли, няма как да спрем.

- Какви са основните ценности на Bloomberg, които българските зрители ще видят пренесени в Bloomberg TV Bulgaria?

- Джон Микълуейт, който е главен редактор на Bloomberg, казва, че първото и най-важно нещо в журналистиката е да бъдеш точен. Прецизността е най-същественото нещо. Освен това ние вярваме в истинската журналистика, безпристрастна, показваща двете страни на всяка история. Важно е да сме прозрачни.

Микълуейт казва още, че наша работа е да водим хроника на капитализма. Няма значение дали е той добър или лош. Но ние трябва да бъдем хроникьорите, които ще разкажат историята на капитализма и именно това правим всеки ден.

- Каква е Вашата роля в целия процес?

- Аз съм изпълнителният продуцент за България за Bloomberg. Така че едновременно работя както с нашия партньор – Bulgaria ON AIR, така и с Bloomberg. Аз съм ръководител за телевизионния канал в рамките на Bloomberg, но съм и ръководител за Bloomberg, що се отнася до нашия партньор. Така че може да се каже, че съм по средата.

- От колко време самият Вие работите по проекта?

- Приех позицията, започнах дейността през юни и се преместих в България в края на юли. Така че съм ангажиран с проекта от няколко месеца насам.Hidden Field

- Бихте ли ни разказали малко повече за синергията между Bloomberg TV Bulgaria и Investor? 

- Имаме множество партньори в цял свят, като България е последната страна сред тях. В Bloomberg полагаме големи усилия партньорите ни наистина да бъдат наши партньори. Това означава самите те да осигуряват съдържание за Bloomberg, а не само да взимат такова от Bloomberg. За нас в това се изразява истинското партньорство.

Още по темата

- Какви са впечатленията Ви за екипа, с който работите?

- Засега отлични. За момента впечатленията ми са, че са професионалисти, че знаят какво правят. Освен това са приятни хора за работа. Винаги е добре екипът да се състои от професионалисти, но е хубаво, когато и самата работа с тях доставя удоволствие. Отношението им към мен е страхотно и е чудесно да се работи с тях.

- Бихте ли ни разказали нещо повече за постиженията на Bloomberg при стартирането на подобни партньорства на други места?

- Имаме много партньорства по целия свят и всички те са успешни на собствените си пазари. Имаме партньорства във Филипините, Индонезия, скоро ще стартираме и в Канада. Освен това работим и в Мексико, Перу, Монголия, а и в Турция, която показва много добри резултати. Работим и върху стартирането на арабски канал за страните от Близкия изток. Така че имаме много партньорства, които все повече се разрастват и са част от Bloomberg.

- Какъв е Вашият конкретен опит в стартирането на телевизионни канали?

- Имам доста сериозен опит в това отношение, но тази работа изисква сериозни усилия. През 1996 г. стартирах телевизионния канал MSNBC в САЩ, който по онова време беше просто една новинарска организация. Тя все още е такава, но днес определено има политическа гледна точка. През 2001-2002 г. стартирах YES Network (The Yankees Entertainment and Sports Network), която е на отбора по бейзбол New York Yankees. Освен това преди година-две започнах и Al Jazeera America, така че имам голям опит в полагането на основите на телевизионни канали. От една страна те са много еднакви, но от друга – напълно различни. Но именно това ми доставя удоволствие, харесва ми да създавам нещо, да го изграждам, започвайки от нулата.

- Какви са впечатленията Ви за медийната среда в България?

- Мога да споделя впечатленията си за Bulgaria ON AIR. Като партньор на Bloomberg от известно време, те правят много добра журналистика. Надявам се и ще се постарая това да продължи и по отношение на Bloomberg TV Bulgaria. По отношение на останалите медии нямам особени впечатления, тъй като се концентрирам повече върху това, което самият аз правя, отколкото върху конкуренцията.

- Кои според Вас ще са най-големите предизвикателства пред Bloomberg TV Bulgaria?

- Трудно е да се каже кои ще са най-големите предизвикателства, те винаги идват като изненада в телевизията. Има неписано правило сред американската морска пехота, което гласи „Импровизирай, адаптирай се, победи“ (Improvise, Adapt and Overcome), тъй като нищо не се случва така, както си го планирал. Това се отнася и за телевизията. Можеш да си правиш определени планове, но никога нещата не се случват по този начин. Но не можеш просто да се откажеш, а да импровизираш, да се адаптираш и да побеждаваш. Това и ще правим ние, ако срещнем проблеми.

Още новини за бизнеса четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase