Китайският технологичен концерн Lenovo иска да пренесе успеха си, който постигна в бизнеса с персонални компютри, и в сферата на смартфоните и таблетите. При това, за по-сериозното навлизане на пазара на смартфони в Европа компанията разчита изключително много на България, стана ясно от думите на вицепрезидента на Lenovo Group и президент на Lenovo за регион Европа, Близкия Изток и Африка Аймар дьо Ленксан.
От началото на септември китайският концерн започна да предлага смартфоните си в страната ни чрез всички възможни дистрибуционни канали. Компанията планира да постигне двуцифрен пазарен дял в рамките на две тримесечия.
„България е важен за нас пазар“, коментира дьо Ленксан по време на среща с представители на български медии в София днес. По думите му Lenovo иска да се възползва от факта, че е добре позната компания у нас.
България ще бъде използвана като плацдарм за навлизането на концерна на пазарите в Централна и Източна Европа, стана ясно от думите на топ мениджъра. А след това и за западноевропейския пазар.
„Имаме амбицията да станем лидер на пазара на смартфони. Сега сме номер три (заедно с бизнеса на Motorola), но стъпката между третото и второто място (където сега е Apple, бел. ред.), е голяма. Ние трябва първо да се научим да ходим, преди да започнем да тичаме“, предупреди дьо Ленксан. И все пак си представя, че до няколко години китайската компания може да застане на върха, както направи това на пазара на компютри.
„България е много специфичен пазар, с консервативни разбирания“, коментира от своя страна Владислав Иванов, мениджър смартфони и таблети за Югоизточна Eвропа на компанията, и пояснява, че тук, за разлика от западноевропейските и повечето източноевропейски държави, онлайн продажбите на техника почти не са развити. Това според него се дължи на по-бавното установяване на доверие у потребителите тук.
Lenovo продължава да е убедена, че ще приключи успешно придобиването на Motorola до края на календарната година, както е планирано, стана ясно още от думите на дьо Ленксан. „По-конкретни срокове не мога да назова, защото става дума и за регулаторни разрешения в различни държави“, поясни мениджърът.
От думите му стана ясно, че компанията възнамерява да запази бранда на Motorola и да го използва особено на пазари, на които марката е добре известна, като тези в САЩ и Бразилия например.
Още новини за технологичния сектор четете в Investor.bg
Интервю на Аймар дьо Ленксан за телевизия Bulgaria On Air може да видите в предаването "Инвестбук" днес от 18:30 часа!
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
20
грух
преди 9 годинипродължение...Камерата снима доста добер, има двойна лед светкавица. Има 2MP предна камера. Сложен со самсунг галакси с4 - еми разбиора се галскито е по добро , ама корпуса на галскито е като *** сравнен с леновото и струва тройно като леновото. Така, че който иска да дава по 700-800 лева за разни "маркови" телефони :)
19
грух
преди 9 годиниМоето е стар модел леново k860. Ама за времето си е бил един от най бyрзите телефони на пазара защото е с чипсет на самсунг exynos (4 ядрен). Взех го за 238 лв. от alliexpres. Моя излезе че има дефектна слушалка - еми 5 -10лв в близкия ГСМ сервиз и се решава проблема :)Дойде с андроид 4.1.2 бъгав и лагваше. смених го със стоков ром 4.0.4. Нкакви проблеми от тогава бърз и не забива. Телефона е 6. Красив корпус, ярък дисплей, Имитация на алуминиева лайсна отстрани.
18
:-)
преди 9 годиниМного грозни тези Леново, бе!