Снимка: ЕПА/БГНЕС
fallback

Райън Сю беше клиент-мечта за германските автомобилни производители. Живеещата в Гуандун предприемачка и съпругът ѝ притежават Porsche 911 и Mercedes-Benz G-класа и бяха сред първите купувачи на електрическото Porsche Taycan.

Но възгледите ѝ за германските автомобили се влошиха, тъй като китайските потребители все повече предпочитат техническата изтънченост пред традиционните предимства като конски сили и управление. Софтуерните системи в Taycan, който струва доста над 100 000 долара, са „ужасни“, казва 36-годишната майка на три деца. Той е „просто електрифицирано Порше - и това е всичко“.

Оценката ѝ не е единствената. Тъй като Китай се отказва от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, Volkswagen AG, Mercedes-Benz Group AG и BMW AG се стремят да предложат електромобили, които да се харесат на клиентите на най-големия и най-доходоносния им пазар, поставяйки на карта инвестиции в размер на 35 млрд. евро (38 млрд. долара).

Последните предупредителни знаци се появиха миналата седмица, когато и трите германски производителя съобщиха за спад на продажбите през третото тримесечие в Китай. BMW отбеляза най-силния спад на продажбите си там от повече от четири години - 30%, а доставките на Mercedes намаляха с 13% на фона на слабото търсене на най-скъпите автомобили, включително лимузините S-класа и Maybach.

Продажбите на Porsche в Китай се сринаха с 19% и доведоха до най-лошите резултати за третото тримесечие от десетилетие насам, тъй като глобалното търсене на Taycan намаля почти наполовина. Volkswagen - компанията майка на Porsche и Audi - отчете 15% спад. „Конкурентната ситуация в Китай е особено интензивна,“ каза Марко Шуберт, който ръководи продажбите на VW.

След като доминираха в ерата на бензиновите автомобили, германските производители станаха самодоволни, подценявайки заплахите от новите съперници и нежелаейки да се откажат от печалбите, генерирани от автомобилите с големи двигатели. Това позволи на Tesla Inc. и на местните производители, водени от BYD Co., да навлязат бързо с технологични и достъпни плъгини и сега Китай вече не се нуждае от тях и не ги иска там.

Цялата статия може да четете на Bloomberg TV Bulgaria.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

26

Ман Гау

преди 49 минути

Китайците (и много европейски малдежи) се радват на шаренийки, дисплеи, приложения - всичките бъгави, естествено, но считат, че това е бъдещето. Трансмисията и окачването са далеч по-важни, но това те няма да го разберат скоро. Мамят ги с таблетчета, пръснати тук-там из колата.

25

Хайде

преди 2 часа

...да не забравяме, че става въпрос за китайският пазар! А това, че.било само едно "електрифицирано" Порше, всъщност не звучи никак лошо!

24

Христо Христов

преди 2 часа

До 18 "Дойчото ... , ако поискат могат да създадат изключително надеждни автомобили," -първо трябва да купят Ноу хау как се правят от Китай.

fallback