Снимка: 377053 от Pixabay

Google обмисля въвеждането на “премиум” функции, които да се заплащат. Предложеното обновяване на търсачката може да се окаже първото, при което компанията поставя някой от основните си продукти като платени и показва, че все още се бори с технология, застрашаваща рекламния й бизнес, почти година и половина след дебюта на ChatGPT, съобщава БНР.

Google разглежда възможността за подобряване на определени функции, задвижвани от изкуствен интелект  към своите премиум абонаментни услуги, които вече предлагат достъп до новия Gemini AI асистент в Gmail и Docs посочва финансово издание, цитирайки три източника, запознати с плановете на компанията. Инженерите разработват технологията, необходима за внедряване на услугата, но ръководителите все още не са взели окончателно решение дали и кога да я пуснат.

Популярната и разпознаваема търсачка на Google ще продължи да бъде безплатна. В нея ще продължават да се показват реклами заедно с резултатите от търсенето дори за платени абонати. Планираното таксуване ще бъде първото за компанията.

Google отчете приходи от 175 милиарда долара от търсене и свързани реклами през миналата година, повече от половината от общите продажби, което поставя пред компанията главоблъсканица как да възприеме най-новите иновации в ИИ, като същевременно запази най-големия двигател на печалбата.

Google започна да тества експериментална услуга за търсене, базирана на AI, през май миналата година, представяйки по-подробни отговори на запитвания, като същевременно продължава да предоставя на потребителите връзки към допълнителна информация и реклама. Добавянето на която и да е от функциите от това, което компанията нарича своя експеримент "Генеративно изживяване при търсене" (SGE) към основната си търсачка, обаче беше бавно.

Някои анализатори предупредиха, че рекламният бизнес на Google може да пострада, ако неговата търсачка предостави по-пълни отговори, генерирани от изкуствен интелект, които вече не изискват потребителите да кликват към уебсайтовете на рекламодателите. Освен това много онлайн издатели, които зависят от Google за интернет трафик, се опасяват, че по-малко потребители ще посетят сайтовете им, ако задвижваното от ИИ търсене на Google извлича информация от техните уеб страници и я представя директно на потребителите.

Тази година Google добави ново първокласно ниво към потребителската си абонаментна услуга Google One за потребители, които искат да използват най-модерния чатбот Gemini. Той също така добави Gemini към Workspace, своя пакет от онлайн приложения за продуктивност като Gmail и Docs.

Не е ясно как точно компанията ще се стреми да интегрира задвижвано от AI търсене в тези платени услуги.
Google каза, че компанията "не работи или не обмисля" опит за прилагането на интернет търсене без реклами, но че "ще продължи да изгражда нови първокласни възможности и услуги, за да подобри нашите абонаментни предложения в Google".

"От години преоткриваме нашата търсачка, за да помогнем на хората да получат достъп до информация по най-естествения за тях начин. С нашите генеративни експерименти с AI в търсенето вече сме обслужили милиарди заявки и виждаме положително нарастване на заявките за търсене на всички наши основни пазари”.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase