Снимка БГНЕС

Собственикът на Facebook и Instagram Мета очаква глоба от близо 100 000 долара на ден от норвежката служба за защита на данните за нарушаване на забраната за използване на лична информация на потребителите за насочване на реклами, предаде АФП.

Норвежкият наблюдател Datatilsynet каза, че Meta ще бъде глобен с $97 000 на ден, считано от 14 август.

Глобата е свързана с решение, взето на 14 юли, където агенцията временно „наложи забрана за поведенческа реклама във Facebook и Instagram“, каза Тобиас Юдин, ръководител на международния отдел на Datatilsynet.

„Поведенческата реклама на Meta включва натрапчиво наблюдение на нейните потребители, което се отразява негативно на правото им на защита на данните и свободата на информацията“, каза Юдин.

Медийният наблюдател добави още, че в платформите има много уязвими групи, като „млади хора, възрастни хора и хора с когнитивни увреждания“.

„Също така сме загрижени, че чувствителните лични данни могат да бъдат използвани за рекламни цели. Затова открихме, че практиките на Meta са в противоречие със закона за защита на данните“, продължи той.

Забраната беше обявена на 17 юли и първоначално каза, че Meta има време до 4 август да предприеме коригиращи мерки.

„Принудителната глоба е издадена, защото Meta все още не е изпълнила нашата забрана“, каза директорът на Datatilsynet в изявление.

Миналата седмица гигантът на социалните медии обяви, че възнамерява да поиска от потребителите в Европейския съюз, ЕИП (Европейското икономическо пространство) и Швейцария да дадат съгласието си, преди да разреши насочена реклама в своите мрежи.

Европейските регулатори отхвърлиха предишното правно основание за „легитимен интерес“, използвано от Meta, за да оправдае събирането на лични данни на потребителите за целева реклама през януари.

Юдин каза, че това е „положителна промяна, но междувременно личните данни продължават да се обработват незаконно“. /БГНЕС
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase