Снимки: Reuters

Състезанието кой ще създаде най-хубавата и бърза електрическа кола, става все по-напечено, а ако Илон Мъск не иска да загуби компанията си, то е по-добре да си намери място на Мадисън Авеню, пишат от CNN.

Tesla се утвърди на пазара за автомобили без да похарчи и стотинка за реклама. Преди в това имаше логика, когато компанията имаше повече поръчки за коли, отколкото можеше да произведе, а желаещите трябваше да чакат с месеци за да си ги получат. Понякога дори и години. Самият Мъск казва в свое интервю през 2017 година, че те не рекламират Model 3, а в шоурумите дори не искат да говорят за него, защото не може да рекламира нещо, което не можеш да доставиш веднага.

Тези години обаче свършиха – най-продаваният автомобил на Tesla, Model 3, вече пристига за по-малко от две седмици. Толкова отнема да се сглоби всяка една нова кола.  Но най-вече – компанията вече не е единствената, която произвежда електрически коли за масовия пазар.

Автомобилни гиганти по цял свят започнаха да разработват своите ел. модели и устремено харчат милиони за да ги рекламират на широката публика.

А през тази година, Tesla претърпя и най-големия срив на продажбите в историята си – цели 31%. Според експертите, това е знак, че компанията няма да може още дълго да си позволи да бойкотира рекламата.

"За сега те успяваха да оцелеят само благодарение на приказки от уста на уста. Защо ти е да харчиш пари за реклама, когато имаш поръчки за следващите шест месеца? Но желаещите да си купят колите им сега са много малко. - казва Келси Мейс, журналист в Cars.com -Tesla е изправена пред трудна битка – не само данъчният им кредит изтича, но и има нови играчи на пазара.“

От Tesla обаче категорично отказват да се впуснат в света на рекламата.

"Tesla не плаща за реклама и препоръки. Вместо това използваме парите си за да направим продукта си по-добър“, написа лично Илон Мъск в страницата си в Twitter.

Останалите автомобилни компании са похарчили средно 9,3 милиарда долара за реклама. Обикновено, те възвръщат многократно вложените средства и са заплашени да изостанат много, ако се откажат от PR-а.

Коментари Напиши коментар

62

Анонимен

преди 2 седмици

скръндза! затова губи! освен, че колите му не струват! китай ще ги прави по хубави, по сигурни и по евтини!

61

Анонимен

преди 2 седмици

До Анонимен 58

Аз не разя Тесла, дори искам да си купя една, когато портфейла ми го позволи.
Но определено има доста проблеми, които трябва, да бъдат адресирани...

60

Анонимен

преди 2 седмици

До ko40

Ако беше прочел малко, може би щеше да осъзнаеш, колко "странно" звучи това изказване.