Снимка: Reuters

Автомобилните гиганти са в шок, след като нов тест за измерване на вредните емисии и разхода на гориво спря от продажба вече готови нови модели.

Част от производителите, сред които бяха Volkswagen Group, BMW и Renault, не успяха да покрият стандарта и бяха принудени да спрат вече готови модели, а това доведе до спад в продажбите и сериозни финансови загуби.

През 2019 г. предстои втори етап от WLTP, който включва задължителен тест на изпарение (EVAP). Според директора по продажбите на Volkswagen Group – Кристиан Далхайм, всички нови двигатели и трансмисии на концерна ще трябва да преминат нови сертификационни процеси, за да се справят с теста.

"В сравнение с 2018 г. сме далеч по-уверени, че ще успеем да смекчим ефектите от втория етап, но въпреки това не изключваме възможността за въвеждане на временни ограничения на част от моделите ни през втората половина на тази година”, обясни Далхайм.

От Daimler също признаха, че имат доста малко време, за да се подготвят за новите тестове. Причината е, че окончателните изисквания са били обявени едва в края на ноември. "Това си остава огромно предизвикателство за нас, но сега ще успеем да планираме нещата по-добре”, коментира шефът на продажбите на концерна – Брита Зеегер.

Новият тест EVAP влиза в сила от 1 септември, като при него се измерват изпаренията, които се отделят от превозни средства с изключен двигагел. Целта е да се ограничи броя на летливите органични съединения под формата на бензинови пари, които излизат от автомобила за период от 48 часа.

Когато превозното средство е паркирано, повишаването на температурата на околната среда и дори слънчевата радиация могат да доведат до изтичане на бензинови пари. Автомобилите имат система, която да улавя изпаренията, но тя е с ограничени абсорбиращи способности. В случая, това се отнася само за колите с бензинови мотори, тъй като при дизелите налягането е много ниско.

Освен това, при всички нови превозни средства ще бъдат измерени отработените газове на азотен оксид по време на експлоатация на пътя (RDE-NOx). Според новите стандарти, дизеловите автомобили няма да могат да отделят 2,1 пъти повече от лабораторния лимит или 168 милиграма на километър.

Някои автомобилни компании обявиха, че са готови за новите тестове. В Opel, например, вече са взели всички мерки, за да може моделите да покрият изискванията. Алиансът PSA, който е собственик на германската компания, също е готов да посрещне новите сертификационни изпитания.

И от BMW Group обявиха, че не очакват проблеми с EVAP. Баварският производител е създал специален екип, който да се справи с предизвикателството, като всичко е планирано и са направени необходимите корекции.

Още новини четете на сайта на Automedia.

Коментари Напиши коментар

49

Абсолютно!

преди 2 седмици

много хора си мислят че лятото въздуха е чист защото видимостта е добра.
Това е най голпмата заблуда! Видимостта зависи от влажността и праховите частици.

А всъщност на вредните газове които се отделят от автомобилите не се виждат с просто око и почти не влияят на видимостта.

Така че бъдфете сигурни че дори през лятото въздуга е точно толкова отровен колкото и през зимата. Прото има друга влажност и по малко запрашаване.

Властата много добре знае какво е положението но си мълчат.

48

Абсолютно!

преди 2 седмици

Тия дето обяснявате че само печките замърсявали изобщо не сте наясно.
Печките замърсяват само 3 месеца в годината и това замърсяване няма нищо общо със това което отделят автомобилите!

Специално дизеловия двигател отделя коктейл от най мръсните и отровни газове. Въглеродни микро сажди, азотни окиси и какви ли не други ***.

Печките димят 3 месеца. Дизелите димят НОНСТОП! 365 дни в годината. Всеки втори дизел в Бг. е изтърбушен, няма катализатор, или има чип за да "върви" повече.

47

Абсолютно!

преди 2 седмици

Защо позволиха дизела да стане масов при автомобилите???
Това беше най голямата глупост която сътвори Европа. А можеше да правят автомобилите фабрично да вървят и на газ и на бензин. И двете са евтини, и замърсяват в пъти по малко от дизела.
В задачата се пита КОЙ реално спечели от популяризацията на дизеловия автомобил?
Защото в крайна сметка губещи са всички! Всички дишат въздуха в градовете.