снимка: Ройтерс

 Американският пионер на пазара на електрически автомобили Tesla е успял да достигне производствената си цел за поне 5000 броя от своя Model 3 на седмица. 5000-ият брой на колата за седмица е излязъл от контейнерите на завода в неделя сутринта, предава Ройтерс, като се позовава на служители на компанията.

Самият основател на Tesla Илон Мъск се похвали в неделя в Twitter, че компанията е произвела 7 000 коли за седмица, включително поне 5 000 броя от седана Model 3, в последната седмица от второто си тримесечие. 

„Мисля, че вече се превърнахме в истинска автомобилна компания", пише Мъск в и-мейл до служителите, цитиран от Ройтерс. "Беше доста забързано", казва служител от завода. Него в колега съобщи за „голямо парти" след производството на 5000-ната кола.

Много анализатори обаче се съмняват, че това е достатъчно, за да се строят по 5000 коли на седмица дългосрочно. Самият Мъск е заявил в мейла си, че сега Tesla очаква да произвежда  по 6 000 броя Model 3 на седмица през този месец. 

Компанията си бе поставила за цел да произвежда по 5 000 Model 3 на седмица преди края на второто тримесечие в събота, за да демонстрира, че може да произвежда масово седани, задвижвани с енергия.

Производителят изгаряше пари в брой, за да произведе колата, а закъсненията също така можеха потенциално да компрометират лидерската позиция на Tesla на пазара за електрически коли за сравнително дълги разстояния на средни цени, тъй като множество конкуренти се готвят да пуснат конкурентни превозни средства.

Самото производство страдаше от редица проблеми, включително такива, свързани с прекалено разчитане на автоматизацията на монтажните линии, проблеми с батериите и други.

Според редица експерти сега Tesla е на кръстопът: От успеха на серийното производство на Model 3 зависи дали компанията с около 40 000 служители може да се превърне от губещ пари нишов играч в истински печеливш автомобилен производител.

Амбициозният милиардер Мъск се опитваше с всички сили от месеци наред да постигне целта си за производство. От време на време той дори остава да спи в завода, за да установи лично слабите места в автоматизираното производство.

Когато и това не беше достатъчно, за да премахне "производствения ад", както го нарече самият той, Мъск нареди да се издигне голяма колкото две футболни игрища палатка за нова монтажна линия на паркинг до завода във Фримънт. „Не бе възможно да направим нова сграда толкова бързо и затова за две седмици построихме огромна палатка", обяснява Мъск в Twitter.

Tesla вероятно ще обяви данните за производство и доставките за тримесечието по-късно през тази седмица, а инвеститорите ще следят дали компанията ще може да запази производствената си скорост към края на тримесечието. 

Целия анализ четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase