Снимка: архив, Reuters
fallback

След като през септември стана ясно, че Twitter тества опцията за увеличаване на броя символи от 140 на 280, от 23:00 часа снощи тя вече е факт за потребителите на микроблогинг платформата, съобщава Investor.bg.

Компанията иска да даде по-голяма свобода на изразяване, но все пак държи да запази краткостта и яснотата на изказа, които са характерни за нея, коментират от Httpool Bulgaria, официалния партньор на Twitter за реклама на територията на България и още над 30 държави.

280-те символа вече са достъпни за всички в мрежата. Единствено в Китай, Южна Корея и Япония броят символи остава 140, тъй като там никога не е имало проблем с изразяването в рамките на ограничението заради спецификата на езиците.

В рамките на първите дни от теста много потребители искаха да изпробват новата функционалност и туитваха в рамките на пълните разрешени 280 символа. 95% от потребителите на социалната мрежа не можеха да повторят това, ето защо за мнозина беше важно да се изразят максимално дълго. Скоро обаче проблемът беше решен, а туитването вече стана по-лесно при ползването на над доскоро достъпните 140 символа.

Същевременно хората продължиха да туитват предимно по-кратки туитове, запазвайки краткостта на изказа.

От Httpool Bulgaria посочват, че в миналото 9 на сто от туитовете на английски език са се сблъсквали с лимита от 140 символа. Всичко това изискваше повече време за редакция, а често и до отказ от споделяне в социалната мрежа.

Сега компанията се опитва да избегне това, като спести времето за редакция и насърчи потребителите да споделят повече. Новата функционалност води и до по-бързо туитване и коментиране в реално време.

Ходът на социалната мрежа е изключително важен, тъй като идва на фона на огромната конкуренция от страна на Facebook, на предизвикателствата за привличане на нови потребители и опасенията на инвеститорите през предходните тримесечия. През последния отчетен период обаче компанията даде признаци за живот, като се оказа, че леките промени, които прави, вече дават резултат.

На фона на всичко това редица критици не одобриха идеята за по-дълги туитове, тъй като се опасяват, че екраните ще се запълнят с дълги текстове. Според тях това ще сложи край на емблематичната краткост на публикациите в Twitter, които създават специфичния облик на платформата. Това обаче не се случи. Едва 5% от туитовете бяха по-дълги от 140 символа, а едва 2% са над 190 символа.

Това означава, че приложението няма да се промени значително. Обичайно туит с картинка заема повече място, отколкото туит със 190 символа.

Тестовете на новата опция обаче доведоха до по-голяма ангажираност на потребителите, тъй като са прекарали повече време в Twitter – два показателя, които са внимателно следени от инвеститорите.

От Httpool България уточняват за Investor.bg, че текстовата част на рекламни формати като "видео карта", "туит карта" и "скрит спонсориран туит" още няколко месеца ще са ограничени до 140 символа.

Още новини от технологии четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

2

Урааа

преди 6 години

Пфффф евала! Така може да заплаши две-три държави само с един туит ;)

1

Анонимен

преди 6 години

"социалните " мрежи станаха утроба на простотия,демагогия,манипулации и деградация,рядко можеш да видиш нещо стойностно там.

fallback