снимка: Ройтерс

Google обяви в неделя, че новинарските уебсайтове с абонаменти вече няма да са задължени да предоставят на потребителите по три безплатни статии на ден или да са изправени пред по-малка яснота по отношение на резултатите от търсенето, като отпуска правилата си след оплаквания от медийни гиганти като News Corp, предава Ройтерс.

През последното десетилетие политиката на Google за "първият клик е безплатен" спомогна да се гарантира, че неабонираните потребители няма да бъдат изтикани от тези, които плащат за абонамент, когато кликнат върху новинарски статии от търсенията.

Google, най-голямата част на холдинга Alphabet Inc, твърди, че безплатните проби ще доведат до увеличаване на абонаментите.  

Но това доведе до спорадични резултати, а медийни компании, като компанията майка на Wall Street Journal News Corp все повече се оплакват, че потребителите, които безплатно четат статии в социалната мрежа, са довели до спад на продажбите.

От днес Google ще позволи на издателите да избират броя на статиите с безплатен достъп и да правят "гъвкава подборка", която замества досегашната система, според която издателите трябваше да да предлагат минимум три безплатни статии дневно, преди да насочат читателя към линк за абонамент.

Сега издателите ще могат да не дават достъп на сърфиращите из интернет до нито едно безплатно съдържание, ако пожелаят, пояснява Google. Търсачката обаче съветва медиите да започнат с 10 безплатни статии месечно, за да привличат читателите.

Още технологични материали вижте в Investor.bg
 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase