fallback

Общ преглед

Преди няколко седмици, Hyperloop One разкри прототип на капсулата, която компанията се надява, че ще превозва пътници в почти вакуумни тръби със скорост близка до тази на звука. Компанията обяви първите успешни тестове на тази капсула, която летейки над тестовото трасе ускори до над 300 км/ч.

Hyperloop One е една от развиващите се компании, които се стремят да направят концепцията за транспорт на Илон Мъск реалност. Тази система използва мрежа от тръби с ниско налягане, които превозват хора и товари в магнитно левиращи капсули с около 1200 км / ч, пътуващи от Лос Анджелис до Сан Франциско само за 30 минути.

Преди месец компанията започна първите изпитания - Фаза 1, където за прърви път се тестваха всичките системни компоненти на специално създадена шейна. Това включваше двигателя, окачването на превозното средство, технологията за магнитно издигане и вакуумната помпена система, както и представянето на прототипа XP-1.

Капсулата е дълга 8.7 м, широка 2.7 м и висока 2.4 м и има корпус от въглеродни влакна. Шасито е направено от конструктивен алуминий и съдържа задвижваща система и магнити за издигане и управление. Hyperloop One казва, че капсулата е проектирана като кола от Формула 1 - да бъде лека, но здрава.

Сега във Фаза 2 от изпитанията XP-1 бе поставен в 500-метровата тръба на Hyperloop One в пустинята Невада. Това включваше понижаване на налягането в тръбата до еквивалента на въздуха на около 60 000 метра над морското равнище, позволявайки на капсулата да използва магнитно издигане, за да се носи над трасето и да измине чрез електрическо задвижване разстоянието от 300 метра.

"Постигнахме историческата скорост от 310 км/ч и сме развълнувани, че най-накрая ще покажем на света, как XP-1 минава през тръбата на Hyperloop One", казва Шервин Пишевар, съосновател на Hyperloop One.

"Когато чуете звука на Hyperloop, чувате звука на бъдещето", настоява той.

Екипът съобщава, че отново всички компоненти на системата са преминали изпитанията. Въпреки че, все още е далеч от скоростта на реалния Hyperloop, това е още една обещаваща стъпка напред за компания, която вече провежда проучвания за приложимост на системата в различни страни по света.

"Доказахме, че технологията ни работи и сме готови да започнем дискусии с партньори, клиенти и правителства по целия свят за въвеждането на нашата Hyperloop технология", казва изпълнителният директор на Hyperloop One Роб Лойд.

"Развълнувани сме от перспективите и от приемането, което получихме от правителствата по света, за да помогнем за решаването на предизвикателствата с обществения транспорт и инфраструктура".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

26

разликата

преди 6 години

Преди 35г учителя ми по биология който беше много начетен говорише за бъдещете и казаше за проекти като този,вакуумна тръба и чрез електро магнит за да се избегне триенето направата на бързи влакове но той говорише за теоретична възмножност от 4500 км,в час. Лека му пръст ако е починал господин Гагашев.Но преди 35 г. беше към 60г. Много умен човек.Раликата между Американци и Руснаци е че Американците експериментират интересни теории а богатите Руснаци гонят мадамите и си купуват скъпи имоти.

25

юбералес

преди 6 години

Херман Кемпер през 1934г. в Германия, получава лиценз за изобретеният от него влак на въздушна възглавница. През 1971г. край Мюнхен е пусната първата линия Маглев (магнитна левитация). В Германия, Китай, Япония - технологията маглев достигна 600 км/ч. Ако линията се вкара в тръба и се намали съпротивлението, се достига скорост до 1200км/ч. Не знам в случая Мъск какво иска да ''открие''. Всичко е ясно още през 60-те години на миналия век.

24

Анонимен

преди 6 години

24, Ти не можеш да смяташ дори с калкулатор в ръка.

fallback