снимка: Ройтерс

Facebook добавя 80 млн. месечно активни потребители през последните три месеца и в момента разполага с 1,94 млрд. месечно активни потребители. Около 1,28 млрд. потребители преглеждат платформата всеки ден.

Напоследък Facebook поставя силен акцент върху видео съдържанието, както и на рекламата в тази среда. Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг удвои инвестициите във видео, като дори предсказва, че в крайна сметка новинарският поток ще бъде предимно от видео новини. Компанията добави ежедневна функция за видео истории във всичките си приложения през първото тримесечие, като клонира популярна функция от по-малкия ѝ публичен конкурент Snap Inc., собственикът на Snapchat.

Успехът на мобилната реклама носи на Facebook силен ръст на продажбите и печалбата за изминалото тримесечие. Най-голямата онлайн мрежа в света е спечелила за периода януари-март 3,06 млрд. долара – с около 77% повече, отколкото година по-рано.

Приходите нарастват с 49 на сто до 8,03 млрд. долара, както обяви Facebook след края на борсовата сесия в САЩ в сряда.

За двигател на растежа се счита и платформата за споделяне на снимки Instagram, която сега вече има над 700 млн. месечно активни потребители. В допълнение, Facebook иска да разшири услугата за кратки съобщения Messenger с 1,2 млрд. потребители в канал за обслужване на клиенти от страна на компаниите. WhatsApp пък, който бе придобит от компанията на Марк Зукърбърг за 22 млрд. долара през 2014 г., разполага вече с 1,2 млрд. месечно активни потребители.

В следборсовата сесия книжата на Facebook загубиха над 2 на сто. Още преди месеци онлайн платформата обяви, че честотата между показванията на реклами в потока на потребителите няма да се увеличава, за да не се отблъснат членовете на мрежата. Това обаче може да обуздае поне в краткосрочен план темпото на растеж, за което сега напомни и самата компания. Тя предупреди инвеститорите, че може да се стигне до забавяне на бизнеса в резултат на вече достигнатите големи резултати и на факта, че Facebook вече не разполага с много оставащо място за публикуване на реклами.

За още подобни новини четете Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase