Снимка: архив, Ройтерс
fallback

Германските федерални провинции възнамеряват да забранят за продажба от 2030 г. нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели, пише в своя нов брой от събота местното седмично списание Der Spiegel.

Информацията е от публикуваните решения, приети от Бундесрата на последното му заседание. По този начин управлявани както от лявоцентристката Социалдемократическа партия (SPD), така и от Християн-демократичния съюз провинции се присъединяват към забраната.

В приетото решение се приканва и Европейската комисия да "оцени последните данъчни практики и други такси на държавите членки спряно ефективността по отношение на насърчаването на мобилността с нулеви емисии..., за да може не по-късно от 2030 г. в ЕС да се допускат само беземисионни автомобили".

Зелените приветстват решението, но са същевременно изненадани. "Предвид споразумението за климата от Париж след 2030 г. не може да се продават нови коли с двигатели с вътрешно горене", казва Оливър Кришер, заместник-председател на фракцията. "Решението на Бундесрата е надпартийно и е правилно. Но е изненадващи, че двете партии наскоро спориха със Зелените именно по този въпрос", казва той.

За да успее да спази споразумението за климата, Германия трябва да свие емисиите от CO2 до 2050 г. с до 95%. Една мярка е насърчаването на електрическата мобилност, което досега се случва с ограничен успех. Дори и стимулите при покупка на такива автомобили досега не предизвикаха желания тласък.

Преди няколко месеца Норвегия беше напът да стане първата държава в света, която да наложи пълна забрана на автомобилите с бензинови и дизелови двигатели. Продажбите на подобни превозни средства трябваше да бъдат спрени през 2025 г. Дни по-късно обаче се оказа, че вместо забрани, кралството вече предвижда бонуси за всеки, който смени бензиновата или дизеловата си кола с екологично превозно средство

Скандинавското кралство смята да инвестира значителна сума за масово разширяване на алеите за велосипедисти и платната за градски транспорт. Около 1 млрд. евро ще бъдат отделени за изграждането на велосипедни магистрали, които да свързват 9 града.

Освен това Норвегия ще стимулира продажбата на електрически управлявани автомобили чрез дотации от правителството на стойност 420 млн. евро годишно. Въпреки че в много страни електрическите автомобили тепърва навлизат, още през 2014 г. в скандинавската страна бяха закупени 18 хил. такива коли при население от малко над 5 млн. души.

Продължението четете на Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

58

Анонимен

преди 7 години

До Анонименsled 14 godini germania se stane kato balgaria

57

до 14

преди 7 години

Не искам да ти разбивам представите за света, но как ще реагираш, ако ти кажа, че Германия има и друга индустрия освен автомобилостроенето? Знам, че за хора с ограничетно полезрение, Германия е известна само с VW и co., Mercedes, BMW, но индустрията и икономиката са много по-диверсифицирани.

56

до 7

преди 7 години

Не е зле да научиш как работи един пазар и фирменото производство! И каква е ролята на една държава като законодател и регулатор! Знам, че ти е трудно да си го представиш, понеже България е една *** и такива институции и фирми не съществуват, ама го има извън България.

fallback