снимка: Ройтерс
fallback

 В Индия поне засега няма да има магазини на Apple, след като финансовото министерство на страната отказа подаденото от концерна искане и няма да даде нужното специално разрешение. Това е ключово решение за позиционирането на американската марка на един пазар, доминиран от местни доставчици, коментира Ройтерс.

В Индия чуждестранните фирми имат право да изграждат собствена продажбена система, която им принадлежи напълно, само при определени условия. Така например там трябва да се продават само продукти от една-единствена марка и поне 30% от продуктите или компонентите им трябва да са произведени в Индия. Apple не покрива тези критерии, тъй като засега няма производствени бази в страната. 

Ето защо компанията искаше да се възползва от едно извънредно правило, въведено от ноември 2015 г. То позволява на компаниите да откриват локални магазини, без да имат местни доставчици, ако ще продават особено технологично усъвършенствани продукти.

„Условието за изключение е все още много скорошно, ние сме още предпазливи с него", заяви говорител на министерството, цитиран от Ройтерс. Властите искат да се избегне възможността редица технологични компании да се възползват от това правило. Източник на агенцията твърди, че американската компания не е предоставила достатъчно доказателства, с които да оправдае включването си в това изключение.  

Apple в момента продават в Индия само около два процента от всички iPhone, но делът нараства бързо. През първото тримесечие на 2016 г. приходите от продажбите се увеличават с 56% в сравнение със същия период на миналата година.

Само преди няколко седмици стана ясно, че Индия отхвърли друго искане на Apple - да внася и продава поправени стари телефони с марката iPhone на втория най-голям пазар на мобилни устройства. По този начин страната нанесе удар на плановете на технологичния гигант да се насочи към потребителите, които не могат да си позволят по-скъпи телефони.

През миналата седмица пък главният изпълнителен директор на компанията Тим Кук осъществи пътуване в Индия, за да се срещне с министър-председателя Нарендра Мори. Базираната в Купертино, Калифорния, компания обяви, че ще създаде в Бангалор център за развитие на приложения за операционната си система iOS, наречен iOS App Design and Development Accelerator, като се планира той да бъде отворен в началото на 2017 г. 

Още по темата - в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

12

WTF?!

преди 7 години

Много RAZBORAÌ са писали тук, Индия не признавала iPhone за технологично превъзхождащ останалите телефони на пазара с това, че засега не позволява на Епъл да си открие собствен магазин там??? БГ логикаta е убийствена. Само да кажа, че във всички развити държави със преобладаващо заможно население няма да видиш друго освен iPhone, в Англия, Автсрия и САЩ имам лични наблюдения. От там насетне нама какво да говорим ;)

11

Анонимен

преди 7 години

Години наред бях обиждан от нетолкова интелигентни фенове на епъл за това, че не желая да си купя скъп китайски телефон с американска надценка. Времето доказа правотата на хората, които се настроиха срещу епъл заради феновете им. Епъл е една от американските компании, които са от смесен тип. В смисъл, госпъл маркетинг с китайски технологии. Има ги няколко тракива там. Наемат си проповедник за шеф на маркетинга и той все ще намери кой да му повярва. Така е когато липсват инженерни познания.

10

........

преди 7 години

Кво да коментирам . Мразя се че съм Българин.А само преди месец техния ( индийския ) министър прецедател заяви " Нека да кажеме ясно -ние признаваме всички РОМИ по света за произхождащи от Индия "

fallback