Снимка: архив, Reuters

Европейската компания за техника Bosch реши да се съревновава със своите конкуренти от САЩ, стартирайки своя собствена облачна мрежа за свързване на какво ли не в интернет - от коли до фурни и съдомиялни, чрез Internet of Things, съобщава Reuters.
 
Bosch е един от германските индустриалните производители, който търси начини да се разграничи от вечния си образ на производители и да бъдат разпознавани и като доставчици на услуги. Това може да стане като използват данните, които техните машини генерират.
 
Bosch се надява всичкият опит в инженерството, който придобива през годините, да даде голямо предимство в направата на собствена IoT платформа, в която продуктите на компанията да "комуникират" помежду си, за да превърнат домовете на своите клиенти в една интелигентна реалност.
 
Съобщаването за плановете да прави собствена облачна платформа слага Bosch в директна конкуренция с технологични гиганти като Amazon, Google, Microsoft и IBM.
 
Базираният в Щутгарт производител смята data центровете му да се намират в Германия, надявайки се да спечели хората, които са негативно настроени към сигурността на информацията в американските сървъри - тема, на която жителите на Германия са изключително чувствителни.
 
Изпълнителният директор на Bosch, Волкмар Денър, обяви намерението за създаването на тяхна IoT платформа на конференция в Берлин вчера. Според него има достатъчно място за технологични компании на световния пазар - и за тези, които са изцяло в сферата на софтуерните услуги, и за тези, които искат да навлязат във "физическото пространство", визирайки техниката.
 
Към днешна дата над 5 млн. устройства на компанията са свързани чрез нейн собствен софтуер. Сред сегашните възможности са система, която да контролира температурата на дома от разстояние, както и автомобилни сензори, които да помагат на шофьорите да намират лесно места за паркиране. Точно тези устройства и ще бъдат цел на тяхната Internet of Things платформа.
 
На конференцията Денър не казва колко точно смята да инвестира в нея, но споделя, че Bosch годишно отделя около 500 млн. евро за развитието на нови технологии. Със създаването на платформата ще се открият и конкретни цени за ползването на различните услуги, но за сега не се казва колко точно ще струват.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase