Снимка: Facebook

Facebook планира пускането на реклами в своето чат приложение - Facebook Messenger. Технологичният сайт TechCrunch пръв съобщи новината, позовавайки се на документи, до които се е докопал, които са били пратени до едни от най-големите рекламодатели в Щатите.

Редакторите Джош Констин и Джон Ръсел веднага са се допитали до Facebook дали документът е реален и може наистина да се очаква старта на този рекламен продукт до няколко месеца, но отговорът е типичен за компания от такъв мащаб - не коментирали слухове и спекулации. То и Twitter не коментираха слухове за промяна на таймлайна, ама го пуснаха няколко дни след "спекулациите“.

Facebook Messenger е най-популярният продукт на социалната мрежа с над 800 млн. потребители, които го ползват месечно. До сега обаче компанията не е успяла да вкара реклама по никакъв начин там и явно търси вратички, които да не дразнят потребителите.

Все пак идеята за реклама е внимателно обмислена - само бизнес страници ще могат да пращат рекламни съобщения и то не до всички, които са харесали страниците им. Само тези потребители, които са писали директно съобщение на бизнес страница, ще могат да получават такива реклами като продуктови ревюта или пък редовни спамове за промоции.

Процентът потребители, които пишат на бизнес страници и то в положителна насока, а не просто да си излеят гнева върху тях, е доста малък. Ако този вид реклама стане реалност, колко ли време ще отнеме да станем свидетели на игри в социалната мрежа, които вече не карат хората да споделят, коментират или лайкнат дадена страница, а да пишат съобщения директно на страницата?

Друго от изтеклия документ, което потвърждава, че по такъв продукт се работи, е активен вече кратък линк, който директно да води към страницата на конкрeтната страница - например, fb.com/msg/dnes.bg или fb.com/msg/investor.bg.

Този линк ще може да се споделя и спонсорира от собствениците на страниците, за да стигне до повече хора. Тук се вижда и защо преди време Facebook добави опцията потребителите да виждат до колко време отговаря дадена бизнес страница - typically answers within an hour, например.

Естествено, винаги има шанс при началното тестване на тази услуга да се получи изключително негативен отзвук от ползващите Messenger и плановете на компанията да се провалят.

Facebook се движи върху доста тънък лед с този рекламен продукт - хем иска да намери начин да вземе още пари от бизнеса, хем не иска да изгони потребителите към друго чат приложение.

Явно ще разберем как смята да съчетае двете неща на годишната си конференция през април.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase