Снимка: Reuters, архив
fallback

Google официално обяви поредните си сериозни стъпки към премахването на Flash от своите мрежи. От 30-и юни тази година дисплей реклами, изработени във Flash формат няма да могат да бъдат качвани в двата основни рекламни продукта на Google - AdWords и DoubleClick.
 
Следващата основна дата пък е 02.01.2017 г., когато интернет гигантът въобще ще спре да показва генерирани на Flash реклами, на която и да е от платформите си.
 
Единственият акт на милосърдие, който Google проявява към вечния Flash е, че видеореклами, които използват Flash, ще продължат да работят и съответно да се показват в рекламните й площадки.
 
Тук може да се направи коментар, че колкото и да са силни от Google, дори да махат флаша за дисплей реклами, едва ли ще рискуват да го забранят и за видео съдържанието, което се очаква да реализира все по-голям дял от маркетинговите бюджети на компаниите.

Едно е да се направи банер в HTML формат, а съвсем друга история си е видеото. Компаниите едва ли ще успеят да превключат толкова бързо да изработват и видео чрез HTML код.
 
Като цяло това е поредният знак, че Adobe Flash върви към своя край. Въпреки че не можем да отречем огромната роля, която флашът изигра в развитието на съвременната мрежа, технологията вече е остаряла и тежка и е време да се пенсионира.
 
Освен че сигурността на Flash отдавна се поставя под въпрос, липсата на присъствие в другия канал, който продължава и продължава да набира сила - мобайл, не дава на технологията каквото и да е бъдеще.
 
Основната причина за това, че Flash все още мърда, са многото рекламодатели, които все още го използват, за да сервиват дисплей рекламите си през Google. Но интернет компанията е в уникална позиция да ги пришпори - тя е едновременно и пазарен лидер сред браузърите, и сред рекламните платформи - двата основни фактора, които могат да прекратят използването на Flash.
 
От своя страна Google предлага собствени инструменти за конвертиране на по-простички Flash формати в HTML5 от доста време, за да стимулира малките компании с липса на ресурс да преминат към по-съвременната технология.

Бавно, но сигурно, Google ще принуди рекламодателите да минат на HTML5 за своите реклами, което пък неминуемо ще доведе до изчезването му и от уеб браузърите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

7

Анонимен

преди 8 години

Не ги разбирам нещата, но от тези изкачащи реклами ми се повръща направо, освен да се отвратиш от някой сайт, в който постоянно изкача нещо и не можеш една статия да прочетеш, не се сещам, как ще ме прривлекат за клиент, от самото изкачане вече ми е втръснало от някои фирми и въобще не искам да чувам за тях! Нооооо явно вършат работа при много хора, щом такава досада станаха в целия нет!

6

Cleo

преди 8 години

Проблема с Флаша са не само рекламите. Много апс и туулс са написани на флаш и джава. Колкото и тъпо да звучи, дори СИЕМ-а Макафи е флаш бейзд. Няма скоро да се отървем от тази шитня...

5

оуйе

преди 8 години

Супер, подкрепям !!!

fallback