Снимка: www.pixabay.com

Част от успехa на Apple в Китай и най-вече на ключовия продукт iPhone се дължи на големите препродажби на смартфоните на компанията в страната. Всичко това се случва на фона на забавянето на растежа на китайската икономика, пише Wall Street Journal.

За много потребители купуването на устройства втора употреба е по-лесен начин да се сдобият с iPhone на значително по-ниска цена. За разлика от американците по-голяма част от китайците плащат за iPhone пълната цена. Apple предлага собствена програма за пазаруване на дребно в магазините си в Китай. Същевременно има огромна мрежа от малки магазини, които купуват и продават използвани смартфони на Apple.

В Чунцин, най-големият град в Югозападен Китай, Луо Лишан управлява магазин в мазето на пазар за електроника, само на няколко крачки от магазина на Apple. Тя продава нови и използвани iPhone-и и твърди, че използваните могат да достигнат цена от 3 хил. юана (450 долара) в зависимост от модела, докато други марки смартфони обикновено слизат под 1 000 юана.

“iPhone запазва стойността си повече от други телефони”, коментира тя, докато поставя SIM карта в нов iPhone 6S Plus за един от клиентите си.

За да защитят стойността при препродажба, китайските потребители използват по различен начин устройствата от повечето хора на Запад. Те например използват повече приложението “Assistive Touch”, което е предназначено за хора с увреждания, които имат проблеми с натискане на бутона с основното меню, така че да контролират телефона. По този начин бутонът не се износва. Въпросната услуга дава пряк достъп до Siri, до опцията за увеличаване и намаляване на звука, както и до други функции.

За да предпазят екрана, много китайци, ползващи iPhone, поставят и специални протектори отгоре. Това е толкова разпространена практика, че в повечето магазини за електроника слагат протектор на устройството още в момента на купуване.

Миналия октомври, няколко седмици, след като Apple представи iPhone 6S и 6S Plus, част от търговците, продаващи телефони втора употреба, чакаха пред магазина на компанията в Пекин. Вътре американският гигант беше разпродал розовия модел, наричан rose gold. Отвън обаче въпросните търговци го продават.

Потенциалните клиенти са откривани от човек, седящ на стълбите в близост до магазина. Неговата работа е да разглежда в какво състояние е старият iPhone на клиента. След проверката той предлага цена, а ако клиентът се съгласи, заплаща разликата между цената на новия iPhone и тази за препродажбата на старото си устройство. 

Повече технологични новини можете да прочетете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase