Снимка: Reuters
fallback

На 10 февруари 1982 г. в стая, пълна с дизайнери и инженери, които пият шампанско и ядат торта, Стив Джобс споделя имената на екипа на Apple Macintosh. И един по един, започвайки с инженера на дънни платки Бърел Смит, те записват имената им на голям лист хартия, припомня в свой анализ списание Wired.

Тези 47 подписа – някои перфектно изписани, други леко смахнати и нечетливи - скоро ще бъдат изписани върху вътрешната страна на всеки един Macintosh, гравирани в твърдата пластмаса на външното тяло.

Според бившия  инженер Анди Харцфелд, чийто подпис също е на този лист и на чиято визитка по времето на престоя му в Apple пише “Software Wizard" (Софтуерен магьосник - бел. ред.), това е бил естественият ход на събитията. "Тъй като екипът на Macintosh бяха художници", пише той в блога си Folklore.org, "беше напълно подходящо да се подписваме под нашите творби".

Тридесет и три години по-късно духът продължава да живее. Главният директор на дивизията за потребителския интерфейс в Apple Алън Дай казва, че хората постоянно го питат каква е тайната съставка в Apple, а отговорът му може да изглежда малко незадоволителен.

"Това не е толкова голяма тайна", казва той. "В момента сме група от хора, които са наистина, наистина супер талантливи, но на тях им пука. Те се интересуват от подробностите, които един дизайнер не може да покаже в портфолиото си, защото са толкова тайнствени. И все пак да го направят точно както трябва да е критично за преживяването".

В дизайнерското студио на Apple хардуерните инженери седят до програмистите и до графичните дизайнери. Тук има само една постоянна черта в характерите: постоянното движение напред, задаването на въпрос след въпроса.

Докато Дай говори пред Wired, той прелиства книжка, която екипът му е направил, за да документира част от процеса на проектирането на Apple Watch. Часовникът може да бъде най-важният продукт на Apple от iPad-а насам. Той е разработван от три години и неговата цел е нищо по-малко освен да създаде пазара за умни часовници. Залозите са огромни.

Това, от което Дай изглежда най-очарован, е един от интерфейсите на Apple Watch, наречен Motion. Можете да го настроите да покаже едно цвете в цъфтеж. Всеки път, когато вдигнете китката си, ще видите различен цвят, различно цвете. Това не са компютърни ефекти. Това е фотография.

„Снимахме всички тези неща", казва Дай. "Пеперудите, и медузите, и цветята за лицето на движението, всичко е във фотоапарата. И така, цветята бяха заснемани как цъфтят с течение на времето. Мисля, че най-дългата ни фотосесия отне 285 часа и над 24 000 кадъра”.

Той обръща още няколко страници по-нататък в книгата с процеса на изграждане. Показва първата от няколко цели страници, върху които има прекрасни снимки на медузи. Няма очевидна причина да има медузи на циферблата. Дай просто обича начина, по който изглеждат.

„Мислихме, че има нещо красиво в медузите, по един пространствен, чужд, абстрактен начин", казва той. Но те не просто са посетили музей или аквариум с подводна камера. Те са построили резервоар в своето студио и са заснели различни видове медузи със скорост 300 кадъра в секунда с невероятно висок клас камери Phantom.

След това те са обработили така получилите се в резултат изображения с големина 4 096 x 2 304 пиксела, че да се поберат на екрана на Apple Watch, който е по-малък от една десета от този размер.

Сега, „когато се вгледате в Motion лицето с медузите, никой нормален човек няма да може да види това ниво на детайлност", казва Дай. "И все пак, за нас беше много важно да изпипаме тези подробности точно както трябва“.

Това рядко съчетание на финансова сигурност и артистична обсебеност, която Apple постига с Apple Watch, е трудно да бъде победена.

Служителите на Apple често използват думата "неизбежна", за да опишат своята работа. Когато Дай я използва, той сякаш е леко пренебрежителен, сякаш иска да каже: "Това винаги е правилният отговор, но ни отне известно време, за да го разберем".

Икономически новини четете в Investor.bg
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

20

За продажбите

преди 9 години

А, бе Гост, ти не разбра ли, че аWatch не предлага мъжки часовник? Толкова модели: с пеперуди, с медузи, златни, сребърни - но нито един модел не е с кръгъл дисплей, не предлага функция за самозареждане или водоустойчивост в басейн. Поддръжката му е досадно ежедневна. Уви, няма да е ефективен като швейцарско ножче, но излъчването му е някак си - слабохарактерно. Ама какво ли разбирам от дизайн? Още следващата версия на аWatch ще го превърне в непотребен технологичен ***.

19

Гост

преди 9 години

До За продажбитеАма как разбра, че не е от групата на печелившите - вече има близо 3 млн. продажби. И iPhone ли не е бил печеливш, та цели 2 години след появата му акциите почнаха да скачат??? Усещаш ли се какви глупости пишеш???

18

За продажбите

преди 9 години

Цената на акциите, при наличие на борса, стока, купувачи и фактори, влияещи върху цената, е добре дефинирано понятие. Продуктите на Apple Inc. обикновено са харесвани, купувани и ползвани. Този не е от групата на печелившите и, разбира се, цената на акциите отчита тази продуктова издънка.

fallback