Снимка: Vicacom

Мобилният оператор Vivacom запазва тенденцията от 2013 г. и продължава да увеличава приходите си през третото тримесечие на 2014 г., съобщават от компанията.

Приходите на телекома възлизат на 208 млн. лева и отбелязват ръст с 0,7% спрямо същия период миналата година.

За деветте месеца на 2014 г. Vivacom отчита печалба от 16 млн. лева, което е с 5,7 млн. лева повече спрямо същия период на 2013 г.

Компанията съобщава още, че за поредно тримесечие увеличава своя пазарен дял в приходите от мобилни услуги, достигайки нов рекорд от 25 на сто за третото тримесечие. Това е ръст от 3% от началото на тази година.

Vivacom обслужва 2,8 млн. абонати на мобилни услуги през третото тримесечие, което е със 132 хил. повече от предходното. 84% от абонатите са на срочен договор.

Средният приход от мобилен абонат остава непроменен спрямо второто тримесечие и възлиза на 11,4 лева. Отчита се промяна в неговата структура, като нараства делът на прихода от потребление на данни - през третото тримесечие той е 23% от средния приход спрямо 21% за предходния отчетен период. Нараства и делът на приходите от месечни абонаментни такси.

Телекомът отбелязва слаб спад в потреблението на фиксирана телефония. В края на третото тримесечие потребителите на фиксирани гласови услуги са 1,2 млн. Смартфоните и таблетите стават все по-търсени и предпочитани средства за комуникация, пред които стационарните устройства отстъпват, отбелязват от компанията.

Vivacom посочва, че има ръст в потреблението на фискиран интернет – общо 346 хил. потребители в края на третото тримесечие. Ръстът е от 4%, или 11 хил. абонати, спрямо предходното тримесечие. 32 на сто от тях използват оптичен интернет, а това е с 4% повече от миналото тримесечие. Данните демонстрират и основното движение в сектора – преходът към оптични мрежи към други широколентови технологии. 

Още новини за телекомуникации можете да прочетете в Investor.bg.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase