Снимка: Ройтерс
fallback

И през четвъртото, последно тримесечие за фискалната си 2014 г., което приключи на 27 септември, Apple успя да бие очакванията на пазара, както и своите собствени очаквания, по отношение на приходи, печалба, печалба на акция. Дори и продажбите на iPhone и Mac надминаха очакванията, а по-слаби от очакваното са само продажбите на таблетите iPad, предава Bloomberg.

Компанията отчете приходи от продажби в размер на 42,1 млрд. долара, което представлява ръст от 12% на годишна база, и нетна печалба от 8,5 милиарда долара (нарастване от 13%).

Печалбата на акция възлиза на 1,42 долара, докато анализатори очакваха тя да е в размер на 1,31 долара. Брутният марж е 38%, а Apple залагаше на 37 до 38%. В следборсовата търговия книжата поскъпнаха с 1,4%.

Това е най-доброто септемврийско тримесечие за Apple в корпоративната история на компанията. В по-голямата си степен успехът се дължи на така или иначе най-големия източник на приходи, който сега „е в нови дрехи“, а именно - новите модели iPhone 6 и iPhone 6 Plus, при това въпреки факта, че те бяха пуснати за продажба в самия край на отчетния период. Тези устройства продължават да се продават като топъл хляб. През отчетното тримесечие iPhone „е отговорен“ за 56% от всички приходи на концерна.

Oще по темата
За тримесечието Apple е успял да продаде цели 39,27 милиона броя от смартфоните си iPhone след 33,79 млн. броя година по-рано. Така се оказва, че продажбите на iPhone за тримесечието са с близо 6 млн. броя повече спрямо същия период на 2013 г. Анализатори очакваха Apple да успее да продаде 37,8 млн. броя от устройството. В средата на септември на пазара излязоха новите модели, които постигнаха нов рекорден успех с 10 млн. продажби в рамките на първите три дни.

Но може би истинската изненада са продажбите на компютрите Mac, които отчитат най-доброто си тримесечие въобще с продадени 5,52 млн. единици при очаквания за 4,85 милиона броя продажби. Така се оказва, че компанията има повече приходи от продажбите на Maс, отколкото на iPad (16% спрямо 13%, от общите приходи).

По отношение на таблетите Apple не успява да се справи добре, като продажбите на iPad са спаднали до 12,3 милиона броя от 14,1 милиона преди година. Причината е и цялостното охлаждане на интереса на потребителите към този сегмент, както и липсата на нови модели в продуктовата палитра от близо година. Припомняме, че новите iPad Air 2 и iPad mini 3 бяха представени преди броени дни, а резултатите от продажбите им ще бъдат отразени през следващото тримесечие.

Apple очаква дори още по-добро декемврийско тримесечие с рекордни приходи в диапазона между 63,5 и 66,5 млрд. долара. Очаква се да бъдат постигнати впечатляващи резултати предвид празничния период и обновяването на iPhone, iPad и Mac през последните седмици. Очаква се брутният марж да се покачи от 37,5 на 38,5 на сто.

Oще технологични новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

До Анонимен БВП:

преди 9 години

Не съм специалист но моите сметки са:БВП на България за 2013г. е 80млрд. лева или 57млрд. USD.Оборот на Apple за Q4 на 2014 (в Америка е до септември) 42млрд. USD.Оборот за Q1 (до декември тази година) очакват минимум 63млрд.USD.Тази компания прави оборот на тримесечие блисък до БВП на България.За година цифрите са несъпоставими.....Така че сме още по-зле от колкото си мислим!!!!!(колегата сметна че Apple e 80% от БВП на България)

9

ккк

преди 9 години

тия от ябълката да сложат в една кутия пълна с *** емблемата си пак ще продават имат много зомбирани последователи и това си е :))))))))))

8

Silver

преди 9 години

Лично аз имам iPhone 4S и реших наскоро да го сменям. Прецених, че новите модели на apple не ми дават нищо значимо по-добро от този, който вече имах, на база цената, на която се предлагат. Затова си и взех Samsung Galaxy S5. Сравнявайки iPhone и Galaxy мога да кажа, че първият бие втория единствено по визия и по touch. Всичко друго е в полза на Samsung-а (отчитам и факта, че е по-нов). В тази връзка не робувайте изцяло на марката, но мислете и за реалната полза от устройствата, които закупувате.

fallback