източник: Reuters

С тенденцията за преминаване от персонални компютри към смартфони и таблети Apple протяга пипалата си към нов доходен сегмент от клиенти: компаниите.

Популярността на iPhone и iPad сред служителите накара бизнес лидерите да променят своето поведение при провеждането на IT инвестиции. iPhone замени BlackBerry като стандартен мобилен телефон, iPad се използва за цели, за които някога са били необходими компютри, пише в свой анализ The Wall Street Journal.

Около 8 на сто от глобалните разходи от страна на бизнеса и правителствата за компютри и таблети през 2012 г., според данни на Forrester Research са влезли в касите на Apple, докато през 2009 г. този дял е бил само 1%. До 2015 г. Forrester смята, че делът ще се увеличи до 11 на сто. В тези данни не са включени продажбите на iPhone - вероятно най-търсения от корпоративни клиенти продукт от Apple. Често за корпоративните клиенти iPhone се явява "началният наркотик" за света на Apple.

Компанията LG&E and KU Energy, най-големият електрически концерн в американския щат Кентъки, показва нагледно как Apple е в състояние да сложи крак във вратата на корпоративните клиенти.

Операторът позволи на служителите да ползват iPhone през 2010 г. След това той направи същото и с Ipad, а също така разработи приложения като програма, която позволява на инспекторите на мрежовата инфраструктура да преглеждат почти деветкилоемтровата линия за високо напрежение на компанията. С помощта на GPS система инспекторите вече могат да разберат лесно къде е проблемът и да изберат от менюто на програмата общите проблеми - например, повреден полюс или дърво, което се е сраснало с линиите.

„В продължение на години търсихме начин да автоматизираме процеса и трябваше да слушаме всякакви приказки, но никога не намерихме решение", казва Роби Тримбъл, който е отговорен за електропроводите на компанията.

Междувременно инженерите на компанията използват iPad-и, за да следят колко електричество се генерира. Складовите мениджъри използват таблетите, за да сканират баркодове и да следят инструментите и запасите в складовете.

„Започва се с iPhone. Но това е само върхът на айсберга", каза Чип Пиърсън, шеф на JAMF Software – компания, която помага на компаниите да използват продукти на Apple. Според JAMF дружеството управлява пет пъти повече телефони, таблети и компютри на Apple, отколкото преди три години.

Как мултинационалните корпорации използват продуктите на Apple, вижте в продължението на материала в Investor.bg  

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase